Waarom zijn die blikjes met groenten van Bonduelle zo idioot klein?

ze verkopen van die blikjes groente van Bonduelle in de supermarkt. maar elke keer als ik langs die schappen kom dan valt me op hoe belachelijk klein deze blikjes zijn in werkelijkheid. ik zie hier geen enkele toepassing voor. een bepaald kleine hoeveelheid zit hierin, dus om een zo een blikje door de salade te doen : zelfs dat lijkt me al (veel) te weinig voor een normaal huishouden. je hebt ze dus niet alleen met mais maar ook met sperzieboontjes, nu vind ik het al een hele prestatie om eerlijk te zijn als men ook maar een normaal van grootte sperzieboon in een zo een klein blikje gepropt krijgt in zijn geheel. die schappen hiermee lijken ook nog eens niet echt in trek, ze zijn altijd vol en alle andere producten met 'normalere' hoeveelheden lijken het beter te doen, die schappen zijn duidelijk leger. dus ik vraag me af waarom doet Bonduelle dit ? is hier een reden voor ?

Picture for question
3.3K
Utrecht
5 maanden geleden
Bonduelle doet dit omdat er een markt voor is. Zo simpel is het. De supermarkt noch Bonduelle hebben er voordeel aan producten in het schap te houden die slecht verkopen. Slecht verkopende producten worden heel snel door de supermarkt vervangen door merken/producten die wel beter verkopen.
crispy
5 maanden geleden
Ik stop zo'n blikje groenten in mijn holle kies, maar als ik kijk wat mijn oma gebruikt per maaltijd is zo'n blikje nog ruim. Bedenk dus dat er echt een markt is voor hele kleine eters die bovendien alleen wonen.
Ritsuka
5 maanden geleden
Mijn man lust geen mais, ik wel. Zo'n miniblikje is ideaal om een 1 persoons portie mais toe te voegen aan een gerecht waarbij ik het lekker vind.
HeerVoldemort
5 maanden geleden
Ik heb de bietjes altijd in huis omdat mijn peuter van 3 die lekker vind. Zij vind peulvruchten niet lekker en soms wil ze die echt niet eten, dan krijgt ze bietjes. Dus voor een peuter is zo'n klein blikje wel geschikt.

Het beste antwoord

Voor eenpersoonshuishoudens zijn kleine blikjes ideaal. Als ik een pan eten maak voor 2 dagen gebruik ik ook gewoon een groter blik bonen. Groente heb ik altijd vers en niet uit blik, maar kidneybonen, linzen of mais in de roerbakpan of in een salade is een klein blikje echt meer dan voldoende. Voor een gemiddeld huishouden met kinderen kun je beter grotere verpakkingen kopen, dat is veel goedkoper. Daarom kook ik ook meestal voor 2 dagen tegelijk. Oudere mensen met een kleinere eetlust hebben aan kleine blikjes al genoeg voor 2 dagen. Want je eet nooit alleen maar mais, bonen of linzen. Het zijn producten die je toevoegt aan een warme maaltijd of aan een salade en dan heb je er niet veel van nodig.
5 maanden geleden