Er bestaat nogal eens verwarring over het verschil tussen leverworstkruiden Berliner en leverkaas. Het antwoord is echter simpel, de twee zijn precies hetzelfde en wijken alleen qua vorm van elkaar af. Een Berliner leverworst is in feite de ronde variant van de leverkaas.

Waar is Berliner worst van gemaakt?
De berliner worst is een Duitse leverworst variant. Berliner worst wordt gemaakt van varkensvlees, spek en verschillen kruiden. Lekker op brood of gewoon voor de borrelplank.

Waaruit bestaat leverkaas?

Leverkaas is voornamelijk gemaakt van varkenslever en -vlees. In Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kent men een vleesproduct met bijna dezelfde naam, de Leberkäse; deze heeft een vergelijkbare vorm als leverkaas, maar bevat veel minder lever, in Beieren zelfs geen.
Verwijderde gebruiker
9 maanden geleden
Het lijkt erop dat Berliner worst en leverkaas inderdaad vergelijkbaar zijn qua ingrediënten, maar verschillen in vorm. Berliner worst is een ronde variant van leverkaas en wordt gemaakt van varkensvlees, spek en verschillende kruiden. Leverkaas daarentegen bestaat voornamelijk uit varkenslever en -vlees. In sommige regio's, zoals Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, is er een vergelijkbaar vleesproduct genaamd Leberkäse, dat een vergelijkbare vorm heeft als leverkaas maar veel minder lever bevat, en in Beieren zelfs helemaal geen lever.
9 maanden geleden