Eiwit bevriest bij een temperatuur van -0.45°C, de dooier bij -0.58°C. Dit betekent dat u al snel bevroren eieren zult aantreffen als het buiten kouder wordt.
Bevroren kunnen beter niet worden gegeten. Als een ei bevriest zet de inhoud uit waardoor de eierschaal kan breken. Als u een bevroren ei met scheurtjes in de schaal vindt, kunt u het ei het beste weggooien. De inhoud van het ei kan met allerlei dingen in aanraking zijn geweest die u misschien zelfs ziek kunnen maken.

Als de schaal niet is gebroken kunt u het ei tot gebruik bevroren houden. Laat het ei voor gebruik ontdooien in de koelkast. Waarschijnlijk zult u merken dat het ei zich niet hetzelfde gedraagt als een ei dat niet bevroren is geweest, dit geldt zeker voor de dooier. Het kan wat gelatine-achtig en dik worden en het zal minder makkelijk zijn om de dooier van het eiwit te scheiden. Een ei dat bevroren is geweest kan daarom het beste worden gebruikt voor een recept waarvoor u het hele ei nodig heeft.
fremar
een jaar geleden