Waarom zijn er ook potjes met Olijven Met Pit in de supermarkt?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand nou per se een potje Olijven Met Pit wil in plaats van Zonder Pit. Aangezien de prijs vrijwel hetzelfde is, en de Olijven gekookt en gezouten zijn in de fabriek, kan met de pit zelf naderhand ook niet veel worden aangevangen lijkt me. Waarom is dit artikel in de winkel ? Hoeveel mensen gaan zelf thuis al die Olijven staan te ontpitten, terwijl voor een vergelijkbaar bedrag je ook Olijven krijgt zonder pit ??

2.5K

Het beste antwoord

Over het algemeen bevatten olijven waar de pit nog in zit, veel meer smaak.
Ontpitte olijven liggen op zout water dat de binnenkant van de olijf kan binnendringen. Hierdoor kan deze papperig worden en wordt de opname van zout vergroot. Die zoute smaak kan subtielere smaken maskeren.
Toegevoegd op 15 september 2021 10:55: bron
SimonV