Is het eten van 10 passievruchten en drinken van 3 liter water per dag schadelijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
17.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Als dat het enige is wel gok ik.
Ivana
5 jaar geleden
Drie liter water in een keer is schadelijk. 10 Passievruchten is overdaad.
Overdaad is altijd schadelijk. Doe normaal, dan blijf je gezond.
Ritsuka
5 jaar geleden
Elke dag of 1 keer? Wat eet je er verder bij?
Erna55
5 jaar geleden
Om welke reden wil,je dagelijks 10 passievruchten eten en 3 liter water drinken ?
.- doe je dit in de overtuiging dat je hiermee afvalt ?
- heb je 50 passievruchten die binnen 1 week op moeten ?
- wil je iets " bewijzen " ?
Kun je uitleggen hoe je erbij komt om 10 passievruchten per dag te ( gaan.) eten ?

Antwoorden (1)

Als je dit elke dag doet, zal dit schadelijk kunnen zijn. Je neemt van twee goede dingen meer in, dan je lichaam nodig heeft.
Voor passievruchten is geen aanbevolen maximum aantal per dag bekend. Maar 10 met dag is wel erg veel. Daardoor kan je meer binnen krijgen van de goede stoffen, die erin zitten. Deze zullen meestal je lichaam ook weer verlaten door ontlasting en urine.
Voor vocht is de aanbevolen hoeveelheid per dag ongeveer twee liter. Dit is alle vocht, die je binnenkrijgt, door te drinken (water maar ook alles wat je verder drinkt), maar ook het vocht dat in je eten zit. En van vocht kan je inderdaad wel teveel binnenkrijgen en daardoor kan je "verdrinken". Als je meer vocht binnenkrijgt, dan je lichaam via urine kan afvoeren, kan dit vocht worden opgeslagen in je hersencellen die daardoor gaan opzwellen met uiteindelijk fatale gevolgen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alweer een min zonder onderbouwing.
Zo zonde. Eigenlijk zou je alleen een min en plus mogen geven met naam.
Deze min heb je dus niet van mij.
Wat betreft de passievrucht, daarin zitten inderdaad heel veel goede stoffen, zoals in elk soort fruit. Alleen overdaad schaadt en het is ook te eenzijdig. Verder kan het weinig kwaad, alleen bevat fruit veel suikers.
3 liter water kan een lichaam gewoon verwerken. Er zal niks gebeuren. Dat is pas vanaf 8 liter. Bedenk wel dat er ook vocht zit in de passievrucht.
Kortom, wil je dit 1 keer per week doen, ga je gang.
Wil je dit dagelijks doen. Niet verstandig.
Z512099
5 jaar geleden
@PJMulder, de min zou per vergissing kunnen gebeurd zijn, anderzijds zou enige toelichting van het waarom kennisvermeerderend kunnen zijn voor iedereen, zomaar een min geven moet kunnen maar kan demotiverend werken, een antwoorder zal dan in de toekomst eerder een reactie geven.