Zijn gekookte mosselen nog eetbaar als ze een nachtje buiten de koelkast hebben gestaan?

Ik heb gisteravond een pasta met mosselen gemaakt. Nu ben ik deze alleen vergeten in de koelkast te zetten afgelopen nacht. Ik heb het vanochtend gelijk gedaan, maar ik weet niet zeker of het nog wel veilig is om nu op te eten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf kijk ik niet naar houdbaarheidsdata etc., mijn neus bepaalt dat, maar bij mosselen of vis zou ik dat risico niet durven lopen.
dudemeister
7 jaar geleden
Het kool is de sop niet waard, neem geen risico met mosselen en doe ze weg. Je kunt er echt doodziek van worden.

Antwoorden (1)

Gekookte mosselen zijn gekoeld zo'n 3 dagen te bewaren. Zijn ze gisteravond tijdig afgedekt na het afkoelen, dan zijn er nog niet zo erg veel bacteriën bijgekomen. Was de omgeving eveneens niet te warm dan groeien de bacteriën die aanwezig waren ook niet al te snel.
Vertrouw op je ogen, neus en smaak....probeer er eentje als je nog niets vreemds ruikt en als die goed smaakt, kan je ze rustig nog eten. Vertrouw je het niet, neem dan geen risico.
amc