Waar kan ik tarwe granen kopen?Ik wil kopen in bulk 1.000 kg - en van de biologische verscheidenheid heeft de voorkeur

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (3)

neem contact op met een voerleverancier ( veevoer), deze hebben zowel biologische als gangbare tarwe in hun assortiment.
Ik noem er een paar, als je gaat googelen zijn er veel meer:
Agrifirmfeed
For Farmers
de Heus
Feijen
voergroep Zuid
etc etc
probeer er één te vinden bij jou in de buurt, hoewel het voor jou misschien een grote hoeveelheid is, 1000 kg, is het voor deze bedrijven een minimale hoeveelheid, en komen er extra vrachtkosten overheen.

Bespreek bij eventueel bestellen ook goed de manier waarop bezorgd wordt, bulk die geblazen wordt, los gestort, big bags die je moet kunnen verplaatsen. Dit om te voorkomen dat er een vrachtauto voor je deur komt die niet kan lossen, en je wel met kosten te maken krijgt

succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hierbij moet wel vermeld worden als het voor menselijke consumptie is
Vraag daar wel altijd om schoongemaakt graan geschikt voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron
goede aanvulling
Utrecht
7 jaar geleden
Veevoerproducenten zullen niet erg genegen zijn eenmalig direct aan consumenten te leveren. 1000kg is daarbij voor hun niet interessant. Ik zou het eerder bij een molenaar proberen.
Gewoon graan (en soms ook biologisch graan) is te koop bij molens, maalderijen, winkels met bakkersbenodigdheden en boerderijbenodigdheden of een boer met winkel aan huis. Ook winkels met landbouwbenodigdheden en veevoeder bedrijven verkopen graan. Vraag daar wel altijd om schoongemaakt graan geschikt voor consumptie. Dat is vrij van steentjes en andere verontreinigingen en van dezelfde kwaliteit als molens gebruiken.

http://www.graanmolen.com/graan-kopen.php
7 jaar geleden
Ik koop het altijd bij de DeMolenwinkel.nl je kunt daar vanaf 5 kg bestellen maar ook volle pallets. Zowel biologisch als gewone.