Heeft heg zin vier dagen per week paleo te doen voor ontbijt en lunch en de rest 'normaal' te eten?

Toegevoegd na 30 seconden:
Sorry voor de tikfouten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Ritsuka
7 jaar geleden
zin voor wat? wat verwacht je ermee te bereiken? en dan is het nog de vraag wat jij verstaat onder 'paleo' eten, want daar zijn onderhand ook alweer verschillende varianten van.
Erna55
7 jaar geleden
Met welk doel wil je 4 keer per week ontbijt en lunch " paleo" eten ?
Er is natuurlijk niks mis met eieren, groenten en fruit voor ontbijt en lunch. Maar om welke reden wil je bij daar de term " paleo" op plakken ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leuk stukje over paleo:
http://skepsis.nl/paleodieet/
Cryofiel
7 jaar geleden
Goede link MrTomaat!

Antwoorden (1)

Daarbij ga je er al vooraleerst vanuit dat paleo eten "zin" heeft, en dat hangt weer af van het doel dat je er mee voor ogen hebt. An sich is het geen heel ongezond dieet, al is er wel een en ander af te dingen op de zogenaamde oorspronkelijkheid ervan, en zijn we natuurlijk iet meer helemaal dezelfde mensen als 100.000 jaar geleden. Ons lichaam heeft ons in die tijd echt wel aangepast aan ons veranderde dieet. Zo kunnen we bijvoorbeeld in de regel uitstekend granen en zuivelproducten verteren, en dragen die in belangrijke mate bij aan onze gezonde en gevarieerde voeding. (Dat geldt natuurlijk niet voor geraffineerde producten en "lege" suikers; die mag je gerust weglaten).

Het zal er in de praktijk vooral op neerkomen dat je minder granen / graanproducten eet tijdens ontbijt en lunch, en dat kan over het algemeen weinig kwaad. Zorg alleen wel dat de graanproducten DIE je eet zo veel mogelijk volkoren zijn.

Een andere valkuil met "paleo" is dat je toch teveel vlees en relatief te weinig groente binnen krijgt. Maar als je daar een beetje op let, komt dat wel goed. En dan heeft het "zin" in de zin van : alle kleine beetjes helpen".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
wat een beetje vreemd is dat je bij paleo ineens geen sperziebonen en peulvruchten zou mogen eten, terwijl die juist heel gezond zijn.
Cryofiel
7 jaar geleden
Er zijn wel meer vreemde dingen in paleo. Ik denk dat dit dieet zich voornamelijk richt op een onderbuikgevoel: "vroeger in de oertijd was alles nog goed".