Ze zijn allebei gezond indien je er elke dag respectievelijk 2 porties en 250 gram van eet, waarbij je varieert in de samenstelling. Je kunt niet stellen dat het een gezonder zou zijn dan het ander, want ze maken sámen deel uit van een gezond voedingspatroon.
Amadea
8 jaar geleden
Natuurlijk is het allebei gezond en moet je het allebei eten, echter zou ik moeten kiezen, koos ik zonder twijfel voor groente.

Waarom? > Omdat in fruit natuurlijke suikers zitten<
De toevoeging 'natuurlijke' maakt het voor veel mensen duidelijk! natuurlijk = gezond...

Dat valt te bezien.

Als je op je suiker MOET of wilt letten, kan soms 2 stuks fruit teveel zijn. Die tweede portie fruit kun je dan beter vervangen door een portie groente.

[ De vorige avond méér koken dan op dat moment nodig, of rauwkost eten -worteltjes / komkommer / bleekselderij / augurk (zonder suiker-label lezen) / rode paprika / popcorn (zelf maken =hartige=) / cherry- of snacktomaatjes / radijsjes en 'roosjes' bloemkool ]

Er zijn eigenlijk zoveel mogelijkheden. Variatie genoeg.

http://www.ilovehealth.nl/20-x-gezonde-tussendoortjes/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
@jopdokus52; je beseft dat sommige groentes die je noemt, zoals komkommer/augurk/paprika/tomaat eigenlijk fruit zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jawel, maar wij zien het toch als "groente" ?
tinus1969
8 jaar geleden
@jodokus52, maar het laat dus zien, dat het hele onderscheid groente/fruit onzin is. Daarmee is ook de vraag zinloos.