Kom je aan als je koolhydraten shakes neemt?

Ik zit nu al 3 maanden in de sportschool en ik probeer gespierd te worden, vrienden van me vertelde me dat ik pre-workout shakes moet nemen zodat ik een stuk makkelijker aankom omdat ik moeite heb met heel veel eten. Als dit niet zo is welke shake moet ik dan nemen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en welke shake is beter voor een smalle jonge van 16?

Stay Strong!
Body & Fit of de Dextrose Professional Body & Fit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter neem je hoogwaardige vol vette voeding.
Zoals boeren zuivel. Zo krijg je calorieën binnen en eiwitten en ook vetten die nodig zijn voor goeie hormoon niveaus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Shakes zijn duur. Neem gewoon kwark met havermout. Banaan erin ofzo. Tel de calorieën en eiwitten maar. Het kost weinig. Yoghurt kan ook, maar dan moet je veel yoghurt hebben. Ook een eiwitshake valt zwaar dus daar zit het m niet in. Veel eten kan je oefenen
nielsjuh
8 jaar geleden
Lordsardien, je hebt gelijk. Volle kwark met havermout en banaan. ideale combinatie. Als je havermout uit de winkel niet lekker vind, kun je gemalen havermout (poedervorm, ook wel Pure Oats genoemd) kopen bij de bodylab. 15 euro voor 5kg.
Ritsuka
8 jaar geleden
veel kcal binnenkrijgen kan zo, kijk hier maar: https://www.youtube.com/watch?v=HiB-AI0aDMo
(of het gezond is is een ander punt)

Het beste antwoord

Je komt aan als je meer eet dan je nodig hebt. Waar die voeding vandaan komt maakt niet zoveel uit.
Als je graag een shake wilt met veel kcal, dan kun je overwegen om zelf een weight gainer shake te maken. Heel makkelijk en goedkoop, een recept staat hier: https://www.fitness-tips.nl/voedingssupplementen/weight-gainer/beste-weight-gainer
Dit moet je natuurlijk niet voor het sporten nemen, dat ligt veel te zwaar op je maag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft dus geen shakes te nemen om aan te komen, het maakt het wel makkelijker.
Je kunt ook overwegen om iets als Joylent te halen. Dan heb je voor 6 euro per dag 2000 kcal en alle vitamines en dergelijke die je nodig hebt. Dan hoef je daarnaast niet zoveel meer te eten. Guy Droog is een bekende fitnesstrainer die dit al een tijdje toepast, en hij zegt dat het makkelijk vol te houden is.
Als je die shakes met volle melk aan zou maken, kom je makkelijk op de 3000 kcal. Of je daarvan aankomt ligt aan je dagelijkse verbruik.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt! Ik heb een shake besteld waarvan per 100 gram 340 kcal is. Maar nogmaals thanks.
Ritsuka
8 jaar geleden
een shake bestellen kan ook, net zo makkelijk.

Andere antwoorden (1)

ja, je komt aan als je koolhydraatshakes neemt.
Die koolhydraten stimuleren de aanmaak van insuline -en insuline is een anabool hormoon.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ maar of dat op deze manier positief is?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Insuline-achtige_groeifactor
tinus1969
8 jaar geleden
Insuline is iets anders dan insuline-achige groeifactor (veelvoorkomende verwarring overigens).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik reageerde vooral omdat "anabool" bij een sportschool vraag nogal een lading heeft.
Maar die link klopt inderdaad niet.