Kan ik een weight gainer gebruiken tijdens een suikervrij/puur eten dieet?

Aangezien ik vaak vage klachten heb i.v.m mijn gezondheid en al diverse onderzoeken daarvoor heb ondergaan ben ik aan een suikervrij en puur eten dieet begonnen.
Ik fitness graag om wat meer massa te krijgen. Ik gebruik daarvoor deze zogenoemde Weight Gainer: http://www.bodyenfitshop.nl/weightgain/weight-gainers/body-fit-sportsnutrition/mass-perfection/#labels

Kan ik deze nog wel blijven gebruiken? Zo niet wat is een goed alternatief om toch meer spiermassa te kweken en mn spieren na het fitnessen te verzorgen dmv voeding(supplementen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen supplementen,
"gewoon" meer eten. Bijvoorbeeld volle kwark na de training.
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/voeding/vraag/351050/kwark-eten-sporten-spiermassa-wilt
Ritsuka
8 jaar geleden
wie heeft je suikervrij aangeraden?
En wat eet je dan? Want groente en fruit bevat ook suikers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal wordt bedoeld: Suikervrij: geen tafelsuiker en andere geraffineerde suikers meer. (wel zetmeel en langzame koolhydraten, fruit is een discussiepunt) Koolhydraat arm: (zeer) weinig suikers (koolhydraten). Zeker onder de 20% van de energie-inname, maar dit kan veel lager gaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
je kunt ook makkelijk zelf een weight gainer maken: https://www.fitness-tips.nl/voeding/recepten/zelf-een-weight-gainer-maken kcal: 780
koolhydraten: 73g (vooral uit de havermout)
vet: 25g
eiwit: 50g

Het beste antwoord

Hey M,

In principe zou je voeding al moeten volstaan als je de juiste dingen eet. Je mag dan gerust wat meer van de juiste dingen eten als je er een goed trainingsschema op na houdt ;) Denk hierbij aan:
-Vis;
-Kip;
-Ei;
-Groenten;
-Nootjes;
-Magere kwark.

Mocht je toch graag aan een supplement beginnen.. dan zou ik voor een shake met een zo hoog mogelijk eiwitgehalte gaan, aangezien jij koolhydraten(suikers) probeert te mijden. Je zou ook kunnen kijken naar aminozuren (hiervan worden eiwitten gevormd), maar dit is vaak duurder.

Er zijn natuurlijk honderden eiwitpotten te bestellen, maar aangezien je bij Body&Fit keek heb ik deze even voor je opgezocht:
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-whey/body-fit-sportsnutrition/puur-whey/
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, deze gainer bestaat uit 46% koolhydraten. (suikers)
Ze zeggen dat die uit 6,7% suikers bestaan, maar dan hanteren ze een verkeerde definitie van suikers.
Waarschijnlijk zien ze zetmeel niet als suikers.
Maakt voor dit antwoord niet uit ook 6,7% is al teveel.

Daarnaast is deze gainer zeker niet "pure"