Als je daarmee minder eet dan eerst en je daardoor meer energie (kcal) verbrandt dan je inneemt, dan zul je afvallen. Als er tenminste geen andere zaken zijn (schildklier, metabole stoornissen, schade door langdurig jojo-en), je voldoende eet om je lichaam op gang te houden en er verder ook geen rare dingen zijn die afvallen moeilijker maken.

Bedenk wel dat wanneer je afvalt je vervolgens een kleiner lichaam te voeden hebt, zodat je - zodra je weer zoals eerst gaat eten - in eerste instantie zult aankomen omdat je lichaam dan minder nodig heeft. Dat geldt des te meer bij snel afvallen, omdat je dan vaak je (relatieve) vetgehalte verhoogt en spiermassa verlaagt. De beste manier om blijvend af te vallen is het voorgoed veranderen van je eet- en beweegpatroon. Langzaam afvallen is daarbij in veruit de meeste situaties het meest gezond.

Hóé jij precies je levensstijl omgooit is minder relevant, zolang het maar gezond is én langdurig vol te houden. Ik heb me onvoldoende verdiept in het dieet dat je noemt, maar vaak zijn extreme diëten - waarbij je allerlei ingrediënten van over de hele wereld moet laten invliegen en je nooit meer mee uit eten kunt met je vrienden - erg moeilijk om langdurig vol te houden. Voor sommige mensen werkt het echter perfect; de keuze is uiteraard aan jou. Ik raad je zéker aan om eens een diëtist te bezoeken als je vragen hebt over afvallen of een gezonde voeding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
elk dieet met allerlei samenstellingen van macro's (koolhydraten, eiwitten en vetten) kan werken om af te vallen. Zolang het maar vol te houden is, en je al je benodigde vitamines binnenkrijgt.