Heeft knoflookpoeder de zelfde gezondheidsvoordelen als normale knoflook?

Zo nee, wat zijn dan de verschillen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Amadea
8 jaar geleden
Knoflookpoeder is alleen smaakmaker. Er zit niets gezonds aan.
Ritsuka
8 jaar geleden
wat voor gezondheidsvoordelen zou het dan moeten hebben?
Amadea
8 jaar geleden
Door op een teentje knoflook te bijten kan je kiespijn verdoven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben ook niet zo een voorstander van al die gezondheidsclaims maar in het geval van knoflook zijn fysiologische werkingen wel redelijk aannemelijk.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Knoflook
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka, dat is nou juist precies mijn vraag :-)
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik vraag wat verse knoflook voor gezondheidsvoordelen zou hebben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou je dan bij alle levensmiddelen wel kunnen vragen
Ritsuka
8 jaar geleden
Voordat je kan beantwoorden of poeder dezelfde voordelen heeft als vers, moet je eerst weten wat de voordelen van verse knoflook zijn. Daarom mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kwam een artikel tegen waarin staat dat verse knoflook een reinigend effect heeft op de bloedvaten, maar wel pas bij 20 teentjes per dag ;-) : http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2475598/1999/07/17/Knoflook-spoelt-de-bloedvaten-schoon.dhtml

Het beste antwoord

Nee dat heeft het niet, maar wel in voedingssupplementen

Hema:
Voedingssupplementen - Knoflook kruidencomplex.
Extra krachtig door gebruik van een hoogwaardige knoflook extract. Één tablet komt overeen met 1500 mg verse knoflook. Helpt bij het verlagen van het cholesterolgehalte in het bloed. Voor het behoud van een gezonde bloeddruk

Samenstelling per tablet:
Knoflook extract 130 mg (komt overeen met 1500 mg verse knoflook) (2,2% alliïne).

Wikipedia:
Een cholesterolverlagende werking en bloeddrukverlagende werking heeft enige wetenschappelijke onderbouwing, voor andere geclaimde eigenschappen (zoals werking tegen verkoudheid en kanker) is geen afdoende bewijs