Mijn moeder zegt dat ik te veel eet, is dat zo? (zie beschrijving)

's ochtends voor school: 2 'gewone' boterhammen met ham of nutella

Op school: een appel en weer 2 boterhammen

Na school niks, meestal kop thee

's avonds: avond eten (dit bestaat vaak uit een stuk vlees en groenten, omdat m'n moeder koolhydraatarm dieet heeft gevolgd)

Ik kom in gewicht nog steeds aan, ben in de vakantie van 60kg naar 65kg gegaan, terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet zo veel eet.
Ik hockey 2x in de week en ik heb 1x in de week een dansles.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe oud ben je, hoe lang ben je, een jongen, een meisje (aan je naam te zien een meisje)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik dit overigens zo lees krijg je eerder te weinig dan te veel eten. Maar wat drink je zoals de dag door? Ik lees alleen een kopje thee, ik mag hopen dat je nog wel het een en ander meer drinkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe oud en hoe groot ben je?
Eet je naast wat je beschrijft niets tussendoor? (snoep, koek e.d.) Wat je opgeschreven hebt, vind ik niet als veel klinken; eigenlijk zelfs wel weinig.
Helemaal omdat je ook regelmatig sport.
Ritsuka
9 jaar geleden
kun je iets meer gegevens vertellen als leeftijd, lengte?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik mis wat snoep of snacks of ? Nee niks slechtst :). Dan eet je prima , wel goed blijven bewegen ! Plezier !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk uit dat je moeders ideeen over een diëten niet teveel overslaan op jou.. Dat zij een dieet volgt is haar keuze niet de jouwe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor mobie1980 Naar wat ik lees eet je juist te weinig. Eet bij de thee nog een bisquitje of iets dergelijks. Bij het avondeten toch iets van kholydraten en 's avonds nog iets kleins.
Maar het belangrijkste is dat je eten, dieëten en afvallen niet je leven laat beheersen
Bordensteker
9 jaar geleden
Even ter voorkoming van misverstanden: in sommige zuidelijke streken van Nederland wordt met een boterham een combinatie van twéé sneetjes met beleg ertussen bedoeld. Een enkel sneetje met beleg wordt dan met sneetje aangeduid, en niet met boterham. In de rest van Nederland (spreekt men bij twee sneetjes naar het schijnt van een dubbele boterham.
Bron: http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/boterham-sneetje.175409
Maar verslikt u zich niet in mijn bijdrage alstublieft!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt geen leeftijd gegeven, maar als je in de groeispurt bent is het normaal dat je in gewicht bijkomt, aangezien je lengte ook toeneemt. Ook als je spiermassa toeneemt zul je in gewicht toenemen, spieren zijn zwaarder dan vet. En wat drink je op een dag?
Antoni
9 jaar geleden
Bordensteker, prima aanvulling op de vraag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een meisje, 16 jaar en 1.70 meter.

Het beste antwoord

Dit is wat jij volgens de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum ongeveer zou moeten eten op een dag (ik ben ervan uitgegaan dat je een meisje bent van 16 jaar).

200 gr Fruit, 2 stuks
200 gr Groente, 4 opscheplepels
225 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten, 4-5 opscheplepels
210 gr Brood, 6 sneetjes
20 gr Kaas, 1 plak
600 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie, 1 eetlepel
30 gr Halvarine, 5 per sneetje
1000-1500 ml Dranken (inclusief melk)

Jij zit hier dus onder, en je bent ook nog eens aardig actief bezig. Je eet dus te weinig voor je activiteiten.
Dat je aangekomen bent in gewicht zou kunnen komen door je sporten, of dat je bezig bent vrouwelijke vormen te krijgen.

Toegevoegd na 1 uur:
In de reacties kwam ook nog een goede opmerking naar voren: Is dit echt alles dat je eet en drinkt?
Mensen zijn er heel goed in om te vergeten wat ze precies gegeten en gedronken hebben. Een dropje hier, een glas vruchtensap daar, een hapje nemen tijdens het koken, dat tellen ze vaak niet mee. Terwijl dat wel invloed heeft.
Kijk maar eens naar het programma 'Secret Eaters', daar komt het heel goed naar voren dat mensen er soms wel 50% naast zitten (ze eten veel meer dan ze zelf opschrijven dat ze hebben gedaan).
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist, prima advies en duidelijk +
anneliez
9 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen, of het moet zijn dat de vraagsteleter pas overtuigd is als het meerdere keren herhaald wordt, dan wil ik het nog wel een keer opschrijven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ van mij. Een andere toevoeging: ik zie behalve de nutella geen andere zoutigheid, of zoutjes (chips, popcorn) staan. Zou het geen 'secret eating' kunnen zijn, m.a.w. de persoon denkt ie minder eet dan ie daadwerkelijk eet. Iets wat regelmatig gebeurt, want ik zie behalve de lunchs niks terugkomen voor eventuele pauzes. Ook qua drinken is onduidelijk hoeveel calorieen er binnenkomen. Vruchtensappen, ook die gezond lijken (die uit pak of fles, daar wordt flink wat suiker aan toegevoegd) bevatten doorgaan heeeeel veel calorien (vaak meer dan frisdrank). Heb je een smartphone? Installeer dan een app en hou het precies bij, want ik zie ook nergens koekjes, toetjes enz voorbij komen. Kan me niet voorstellen dat je nooit iets zoetigs eet.
Ritsuka
9 jaar geleden
top, ik voeg het toe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet ook bijna nooit aardappels, maar wel rijst en pasta's, toch maak ik voor mijn kinderen wel aardappels klaar. Dat is een kleine moeite, doe het desnoods zelf, ook pasta en rijst is zo gekookt.
Plus Ritsuka, geweldig antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik eet geen snoep/koek/chips etc. Hebben we ook niet in huis. Frisdrank hebben we ook niet.
Toetjes zijn nooit een gewoonte geweest bij ons thuis en van vla en ijs zijn we niet echt liefhebbers. Ik moet wel zeggen dat ik allang uitgegroeid ben en sinds m'n 11e (regelmatig) menstrueer. Natuurlijk eet ik soms wel iets zoetigs hoor. Soms ga ik met vriendinnen een ijsje halen, of koffie met een grote koek. Maar dit is nooit vaker dan 1x in de 2 weken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuwel. Ik denk dat het wel klopt dat mensen vaak die 'kleine hapjes' vergeten op te schrijven. Zoals je al zei: een dropje hier, hapje nemen tijdens het koken, daar herken ik mezelf natuurlijk ook wel in. Vind het alleen nog steeds apart dat ik zoveel ben aangekomen. Zou misschien ook door de pil kunnen komen. (Maar die kan ik natuurlijk niet altijd de schuld blijven geven, haha)