De kleur van je poep is afhankelijk van wat je eet. Als je dus alleen maar groene dingen eet word je poep dus wel groenachtig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spinazie. Hiervan word je poep best wel groen. Maar dit geld ook voor rode bieten, daar krijg je weer rode poep van omdat er veel natuurlijke kleurstoffen in zitten.
Maar de meeste vegatariërs eten gewoon gevarieerd dus hebben ze gewoon bruine poep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, doorgaans niet. Koeienvlaaien en paardenvijgen zijn bruinachtig en de poep van schapen, geiten en konijnen is vrijwel zwart. Al deze dieren eten uitsluitend plantaardig materiaal (hoewel een boer het dier zou kunnen bijvoeren met voer dat niet helemaal plantaardig is). Er zullen wellicht wel dieren bestaan waarvan de ontlasting groen is, maar dat zal weinig te maken hebben met of wat ze eten, plantaardig of dierlijk is.
Wel zijn in de ontlasting van plantenetende dieren soms nog wat onverteerde resten aanwezig, maar de bladeren van gras en andere planten (de groene delen) verteren juist prima. die resten zijn vaak harde stukjes stro, dus geel of bruin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zou enkel kunnen als ze teveel groene bladgroenten eten.(of ziek zijn en teveel gal).Voor de rest gewoon bruin.
fremar
9 jaar geleden
Nee.
De kleur van poep wordt vooral bepaald door de hoeveelheid (bruinige) galzouten.