Doe ik het koolhydraatarme dieet op een goede manier i.v.m. de calorieën?

Ik ben een vrouw van 22. Ik ben 1,64m en momenteel volg ik een koolhydraatarm dieet en kom ik rond de 70 gr koolhydraten per dag. Dit is dus goed, alleen ik zit een beetje met m'n calorie inname. Dit is namelijk rond de 1800-2000 kcal. Kan iemand mij vertellen of ik het goed doe, want ik ben wel wat afgevallen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is niet te zeggen zonder te weten wat je verbruik op een dag is. Als je verbruik 2000 is en je eet 1800, dan zit je goed.
Maar als je verbruik 2500 is, dan heb je een erg groot gat.
Ritsuka
9 jaar geleden
En als je verbruik 1700 is, kom je uiteindelijk aan.
Ritsuka
9 jaar geleden
Is dit een manier van eten voor jou die je de rest van je leven vol kan houden? Krijg je al je benodigde stoffen binnen en heb je genoeg energie voor te sporten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt goed. KH laag
Calorieën normaal (Ritsuka heeft wel een punt)
Je bent wat afgevallen, prima toch, te snel is ook niet goed.

Het beste antwoord

Als je ook af wilt vallen is dit teveel. Jij vind 70 gr koolhydraten goed maar als het loze koolhydr zijn heb je er niks aan: zijn alleen maar loze suikers waar je niets aan hebt en die je bloedsuikerspiegel verstoren en omgezet worden in vet in je lichaam. Eet complexe koolhydr zoals haver, quinoa, bruine pasta etc. En niet meer dan 2 vruchten per dag en dan nog t liefst zure vruchten die je bloedsuikerspiegel laag houden. Dit zijn bijv. blauwe bessen, aardbeien, grapefruit, zure appel. Ikzelf eet maar 1 vrucht per dag en om de andere dag wat complexe koolhydraten zoals 1 gistvrije spelt of roggeboterham. Verder alleen ei, kip, vis , soms rood vlees ( geen varkensvlees) en rauwe of geroerbakte groente. Ik begin de dag altijd met ontbijt van alleen een ei en een groene smoothy. Heb je een energieboost en je motor word aan het werk gezet. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
hoezo is 70 gram koolhydraten teveel? je hersenen hebben toch ook energie nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
70 gr koolhydraten is misschien voor jou niet teveel. Voor mij wel. Ik reageer heel sterk op koolhydraten en als ik per dag 1 vrucht en 125 gr suikerhoudende groente eet heb ik en ieder ander voldoende koolhydraten voor die dag binnen. Natuurlijk heb je koolhydraten nodig voor de werking van je schildklier en hersenen. Complexe koolhydraten zijn het beste.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb ze zelf nodig voor energie, maakt niet uit hoeveel ik eet, als ik met percentage koolhydraten te laag zit, word ik duizelig

Andere antwoorden (1)

Hoi Rozanne,

Een koolhydraatarme levensstijl heeft een aantal bewezen voordelen. In wetenschappelijk onderzoek is kraakhelder aangetoond dat een koolhydraatarme levensstijl zorgt voor sneller gewichtsverlies. Om dit te bereiken is het echter belangrijk om minder calorieën binnen te krijgen dan dat je dagelijks nodig hebt. Op basis van de informatie in jouw vraag kan ik niet inschatten of 1800-2000 kcal teveel is. Je lichaamsgewicht en de mate waarin je beweegt (hoe vaak sporten) bepalen namelijk ook je caloriebehoefte. In de bron vind je een link naar een online 'rekenmachine' waarmee je jouw dagelijkse caloriebehoefte kan berekenen. Als je wilt afvallen kun je hier het best 300-500 calorieën onder gaan zitten. Daarnaast nog een link met heel veel informatie over koolhydraatarm eten.

Veel succes!