Wat gebeurt er met het aantal calorieën als je het sap scheidt van de pulp en de vezel wanneer je fruit perst in een slowjuicer?

Ik heb een slowjuicer en maak elke dag vers fruitsap en groentesap. Hierbij wordt het sap van de vruchten/groenten gescheiden van pulp en vezel. Ik vraag me af wat er overblijft van de hoeveelheid calorieën die oorspronkelijk in de vruchten/groenten zitten voordat je ze perst. Welk aandeel van de calorieën gaat mee in het sap en hoeveel blijft achter in de pulp?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Met decgroente eten krijg je ook de vezels mee
Castle
9 jaar geleden
Dan drink je veel suikers en verlies je aan vezels. Persen zorgt er wel voor dat je veel suikers binnen krijgt. Als je bijvoorbeeld 4 sinaasappels perst krijg je ook suiker binnen van 4 sinaasappels. Als je deze zou eten dan heb je de vezels en je eet (normaal) geen 4 sinaasappels maar misschien 2. Dit scheelt ook in de suikers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat maakt bijna niks uit, vezels bevatten namelijk geen calorieën.

Antwoorden (1)

Het belangrijkste in vruchten is de suiker. Dus maakt het weinig uit of je sap of pulp hebt. De voedingsvezels verteren niet en verschaffen geen calorieën. En het water- dat zit er het meest in- is nul calorieën.