Is honing een oppepmiddel(energiestoot) of een kalmeringsmiddel omdat je er betere van kunt slapen?

Als je van honing(met warme melk) beter, makkelijker kunt slapen dan is het een soort van kalmeringsmiddel! Waarom gebruiken dan heel veel sporters honing om hun een extra energiestoot te geven? Is honing dus een rustgevend middel of een oppepper? Of......op welke momenten werkt het als opppepper en wanneer als kalmeringsmiddel? Bedankt voor uw antwoord!
Groet, Sieta.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Honing is gewoon suiker en het verhoogt de bloedsuikerspiegel. Verder is alle hokuspokus eromheen onzin. Het is dus geen rustgever of specifieke oppepper ( behalve dus die bloedsuikerspiegel). Verder zit alles tussen de oren en wie in de heilzame etc. werking gelooft, prima..