Hoe komt het dat ik maar blijf dooreten?

Zo'n 2 maanden geleden ben ik begonnen met afvallen/sporten/gezond eten. Dit ging alleen wat te extreem. Ik moest en zou persé 3x per week maximaal fitnessen, mocht max. 2 boterhammen bij m'n lunch, woog alles af, telde alles, alles moest mager zijn. Kortom; alles wat ik in mijn mond stopte moest persé gezond zijn en mocht absoluut niet te veel zijn. Nu werd ik hier letterlijk en figuurlijk ontzettend moe en down van dat 2 weken geleden de bom barstte. Ik besefte dat het anders moest en besloot een weekje gewoon niet meer op mijn eten te letten. In die week (vorige week) at ik dan ook echt onwijs slechte dingen en heel veel. Nu dacht ik, oké, dan ga ik maandag (gister) gewoon een NORMAAL gezond eetpatroon verder volgen zodat ik nog wel die 5 kg kwijt kan raken, maar zonder dat het een obsessie is. Maar ik vind het nu zo moeilijk om een normaal eetpatroon te vinden.. het is bij mij echt het ene of het andere uiterste.. dus of alles supergezond enzo of dan maar gewoon alles eten wat ik wil. Ik blijf nu ook maar dooreten terwijl ik nieteens meer echt trek heb. Zoals vandaag heb ik havermoutpap met appel en rozijnen op, 2 crackers met kipfilet, een banaan en sinaasappel, een wasa sandwich-cracker, kopje soep, een mueslibol met kaas, 2 boterhammen met ham, boterham smeerkaas. Avondeten was een kom tomatensoep, boterham pindakaas, 2 matze crackers jam, tosti kaas/tonijn, cracker smeerkaas, boterham met hagelslag. En net nog chocolaatje. En nog steeds eetdrang. Wie helpt mij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt een tijdje heel erg ongezond gedaan, door jezelf zo te dwingen om zo weinig te eten en veel te sporten. Heb je hier wel begeleiding voor? Want het klinkt als een (beginnende) eetstoornis. Nu gaat je lichaam de schade inhalen door extra veel te eten, om alles in je lichaam weer te herstellen. Dit is dus een volledig normale reactie op je eerder genoemde gedrag. Toegevoegd na 8 minuten: Havermoutpap is ongeveer 200-250 kcal (normale portie) Crackers met kipfilet is 150 kcal Fruit is iets van 200 kcal totaal Wasa sandwich is 100 kcal Soep is 50 kcal Mueslibol met kaas is 250 kcal Boterhammen met ham is 250 kcal Boterham pindakaas is 185 kcal Crackers jam is 150 Tosti is 235 kcal Cracker smeerkaas is 90 kcal Boterham hagelslag is 150 kcal. Je hebt dus in totaal ongeveer 2000 kcal gegeten. Dat is helemaal niet zoveel voor een actief persoon. Maar ik zie wel dat je vooral veel koolhydraten en zoete dingen hebt gegeten. Probeer eens wat meer eiwitten en gezonde vetten, en wat meer groente, want dat mis ik ook totaal.

Hoi rosalie, als je een gezond eetpatroon wil vinden kan je het best naar een diëtist gaan. eetdrang kan super irritant zijn maar probeer het is te onderdrukken? zoek is naar kruiden of ander soort middeltjes die eetlust onderdrukken of je een verzadigd gevoel geven. volgens mij geven producten met veel voedingsvezels je een verzadigd gevoel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100