word het gewichtsverlies vanzelf minder?

Hallo,

deze week ben ik 2,5 kilo kwijtgeraakt door veel te sporten, er word gezegd dat je lichaam aan je eetpatroon en sportpatroon wend en dat je dan minder afval klopt dit? of kan ik net zoveel kilo's blijven kwijtraken als ik hetzelfde blijf doen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent meer gaan bewegen, dus is je kcal uit (wat je verbrand) omhoog gegaan.
Ik ga ervan uit dat je kcal in (wat je eet) hetzelfde gebleven is.
Uiteindelijk bereik je weer een nieuwe balans, dan heb je een kcal in versus uit die bij een bepaald gewicht past en zul je niet meer afvallen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Ik ga er hierbij van uit dat je verder wel gezond en genoeg eet, dat je al je benodigde stoffen binnenkrijgt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dus even voor de duidelijkheid. ik eet ongeveer 2000 kcal per dag als het niet minder is (ik hou niet zo van kcal checken maar ik weet het wel ongeveer). Hoeveel zou je ongeveer moeten wegen om dat in toom te houden. Ik loop 1 uur op de loopband per dag en daarna fitness ik nog 1 uur of een half uur hardlopen.
Alvast bedankt.
Ritsuka
10 jaar geleden
'hoeveel zou je moeten wegen om dat in toom te houden' wat bedoel je hiermee? ik snap je zin niet.
Je sport nu wel erg veel op een dag hoor, 2 uur elke dag? ga je dat volhouden op de lange termijn? waarom zo veel?
Ritsuka
10 jaar geleden
die 2000 kcal zegt niks, ik weet niet wat je leeftijd, lengte, geslacht, gewicht en activiteitsniveau is, dus ik kan niet weten of dat genoeg is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben 18 jaar 1.95m man 118,5kg activiteitsniveau normaal niet zo heel veel :P normaal sport ik een keer per week maar ik ben er nogal klaar mee ik snap dat het nogal veel is maar zo is er tenminste resultaat, ik heb al veel andere dingen geprobeerd zoals alleen brood eten zonder iets erop en dat soort onzin maar dat heeft geen enkel nut. maar dan duurt het denk nog wel even voordat het balans bereikt is?
Ritsuka
10 jaar geleden
2 1/2 kilo in 1 week is wel wat veel, dus houd wel even in de gaten dat het niet te snel gaat.
Maar je bent van weinig activiteit naar veel gegaan, dus het geeft even een startsprongetje natuurlijk. Alleen brood eten of iets dergelijks is onzin inderdaad, dat is ook veel te eentonig en houd je niet vol.
Blijf gewoon gevarieerd eten, de schijf van vijf kun je wel redelijk aanhouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt naja ik zal het gewoon wel volhouden gelukkig hou ik wel van sporten als je het vaker doe. ik kijk wel hoe het gaat over een paar maanden in ieder geval bedankt voor je antwoord en reacties. Ik zal je straks als het beste antwoord selecteren. Thx :)
Ritsuka
10 jaar geleden
kijk, uiteindelijk kun je je sporten wel een beetje afbouwen hoor. langer dan een uur is eigenlijk niet nodig.
dan kun je bijvoorbeeld interval gaan doen, 1 minuut sprinten, 30 seconden wandelen, 15 minuten achter elkaar. dan ben je ook kapot hoor ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
dan kun je ook wel weer iets meer gaan eten denk ik, een gemiddelde man heeft vaak 2500 nodig.
kijk gewoon een beetje hoe het gaat, zolang je maar genoeg eiwitten binnenkrijgt. wat krachttraining erbij doen is ook wel aan te raden

Andere antwoorden (1)

Als je afvalt en ook je eetpatroon aanpast en het voldhoud blijf je rustig naar beneden gaan.
Maar ook is het zo dat je als veel sport dat je dan ook spiermassa opbouwt en spieren wegen zwaarder dan vet.
Misschien het dan an te raden om je cm op te nemen dan zie je je resultat ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
of fotos maken elke maand, dan zie je het verschil ook goed