Hoeveel zou je afvallen als je een week lang per dag 1400 calorieën binnen krijgt?

Ik ga het niet doen want ik hoef niet af te vallen maar ik vroeg het me gewoon af. Ik zou het zowiezl niet doen omdat hetberg ongezond is, dat weet ik allemaal wel :)

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor een persoon met een kantoorbaan met een nornale stofwisseling

Toegevoegd na 28 minuten:
Oke, laten we zeggen een persoon van 30, 1.65m gewicht 85kg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zou in elk geval heel snel omvallen, want mijn BMR is al 1800: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Ritsuka
10 jaar geleden
Je mist ook allerlei data, leeftijd, lengte, gewicht etc

Het beste antwoord

Met de gegeven data kun je iets meer.
Ik heb de gegevens ingevuld in een calculator: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Ik ben uitgegaan van een vrouw, voor een man is de kcal behoefte iets hoger.
Een vrouw van 30, 1.65m lang en 85 kg heeft een BMR van 1748. Dit is wat je lichaam van nature al verbruikt, puur om je in leven te houden.
Met 1400 kcal ga je onder je BMR eten, dus dit ga je sowieso niet lang volhouden.
Ik gok dat het gewichtsverlies iets van 2-5 kilo is, afhankelijk van hoe de persoon eerst at.
Als je bijvoorbeeld veel koolhydraten eet, heb je een iets grotere glycogeenvoorraad in je spieren die eerst opgebruikt word.
Als je veel zout hebt gegeten, houd je veel vocht vast wat je verliest. Dus hiermee kun je wel wat verliezen.

Maar ik denk dat je zeer snel gezondheidsklachten gaat krijgen als moeheid, duizeligheid, hoofdpijn etc.
In het begin voel je je vaak wel goed, veel energie en dergelijke, maar dit is meer de adrenaline en stress van je lichaam, om je aan te sporen meer energie tot je te nemen (zoals vroeger het jagen).
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is niet te zeggen, want je moet dan ook weten hoeveel caloriën er worden verbruikt.
10 jaar geleden
Dat is niet te beantwoorden. Want als die persoon alleen maar op bed ligt en niets doet, dan kan hij of zij door die 1400 calorieën per dag zelfs zwaarder worden.
Niet alleen de intensiteit van de activiteiten telt mee, maar ook de snelheid waarmee het voedsel verteerd wordt. Ik heb een snelle stofwisseling, en als ik een dag meer eet dan moet ik gewoon de volgende dag een keer vaker een grote boodschap kwijt, maar mijn gewicht blijft hetzelfde.
Amadea
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Je lichaam is in staat om heel veel schommelingen op te vangen. Velen gaan er abusievelijk van uit dat je eten precies in evenwicht moet zijn met wat je nodig hebt. Gelukkig niet. Plus.
Je zult zeker de nodige kilo's afvallen. Dit resultaat is echter niet blijven als je een 'crash' dieet volgt.

Je zegt zelf al dat je het niet gaat doen dus daar ga ik dan ook verder niet op in.