ik neem ontbijt en lunch herbal life shake of reep en avondeten een gebalanceerdee maaltijd.mag je overdag aanvullen met fruit en/of groente?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, altijd. De hoeveelheid calorieën is gering en de bouwstoffen die je binnenkrijgt zijn essentieel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beter idee is ontbijten en lunchen met 1 snee brood met light beleg, en dan als tussendoortjes wat fruit of een light snack of snee brood met light beleg.
Voorbeeld:
08:00 1 snee brood met 20+ kaas en beker halfvolle melk
10:00 1 stuk fruit en koffie of thee zonder melk of suiker
12:00 1 snee brood met rookvlees en koffie of thee zonder melk of suiker
14:00 1 rijstewafel (Desnoods met smaakje) en beker halfvolle melk
16:00 1 snee ontbijtkoek (Geen snee van 4 cm uiteraard) en glas light fris (Of koffie ...)
18:00 gewone maaltijd pasta: 2 eetlepels pasta, saus mag meer want zijn voornamelijk groenten, tomatenpuree en maximaal 100 gram vlees per persoon.
20:00 1 zakje mini rijstewafels, en glas light fris of 1 snee ontbijtkoek en kofie of thee zonder melk of suiker of een stuk fruit met een beker halfvolle melk
Water mag je ook altijd drinken.
Op deze manier krijg je nooit een hongergevoel en val je verantwoord af met een blijvender resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb het even berekend, en hiermee krijg je (ongeveer natuurlijk) 1500 kcal, 75 gram eiwit, 175 gram koolhydraten en 50 gram vet binnen.
Dit is echt veel te weinig eten voor de meeste mensen, mijn BMR is al 1800, op dagen dat ik werk verbruik ik rond de 2500 kcal.
Dit geeft een veel te groot kcal gat voor de meeste mensen, zeker als je actief bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien iemand echt heel actief is zal diegene inderdaad meer nodig hebben. Echter dit is wel degelijk geschikt voor de meeste mensen indien die willen afvallen, en een voorbeeld van het schema dat door diëtisten word aangeraden. Indien iemand met normale dagelijkse bezigheden zich aan het bovenste stukje houdt, namelijk:
"Een beter idee is ontbijten en lunchen met 1 snee brood met light beleg, en dan als tussendoortjes wat fruit of een light snack of snee brood met light beleg." dan zal diegene zo'n halve kilo per week kwijt raken.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Light fris is erg ongezond en wordt je alleen maar dik van. Geloof niet alles wat er op voedingsmiddelen staat.

Kijk voor echte gezonde voedingsmiddelen hier:
www.echtgezondafvallen.nl/natuurlijk-afvallen