Blijft bereide kip zijn smaak houden na het invriezen en terug ontdooien?

Ik vroeg mij af of er veel smaak verloren gaat wanneer je gebakken kip invriest en later terug ontdooid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De smaak zal redelijk gelijk blijven. Wel kan de structuur wat losser worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en is het niet zo dat het dan wat zal uitdrogen als je het bevriest? dan zullen alle sappen eruit gaan.

Antwoorden (1)

Nee; bereide kip kan je goed invriezen en later weer ontdooien. Wel is het van belang niet te lang te wachten met het ontdooien, dus hooguit 14 dagen in de vriezer laten liggen.