Hoe lang kun je vers gesneden fruit in Tupperware doosjes in de koelkast bewaren?

Stel je snijd vers ananas, appels en mango in kleine stukjes en je steekt deze in Tupperware doosjes die je vervolgens in de koelkast bewaart;

Hoe lang kun je zo'n fruit dan maximaal bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verschilt per fruitsoort. Er zijn ook tupperwarebakjes met klepjes. Sommige fruitsoorten hebben meer ventilatie nodig (aardbeien) dan ander fruit (appel). Op die bakjes staat precies of je 0, 1 of 2 klepjes open moet zetten voor een fruitsoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De tupperware smartserie bedoel ik.
http://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/722.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zit het met vers geperste sinaasappelen? Hoe lang kun je deze goed afgedekt bewaren in de koelkast?

Antwoorden (1)

Dat ligt er wel aan hoe vers en rijp het was bij snijden. Het kan variëren van een halve dag (ik heb aardbeien ongesneden binnen een halve dag zien schimmelen tot meerdere dagen). Ook maakt het uit of je bijv citroensap op peer of appel doet zodat het niet zo bruin wordt.

Toegevoegd na 30 seconden:
Ik houd voor alles wat ik bewaar in de koelkast 48 uur aan, algemeen is het advies 2-3 dagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel, om een voorbeeld te geven heb ik gisterenavond verse ananas gesneden in stukjes, in totaal had ik 800 gram ananas om op te eten, ik heb er gisterenavond na het snijden direct 200 gram van gegeten en de rest in 3 Tupperware doosjes gestoken en daarna in de koelkast; Heb deze morgen een doosje opengemaakt en gegeten en inderdaad ze waren iets donkerder geworden van kleur. Ik zou het fijn vinden als ik deze 3 dagen probleemloos in de koelkast zou kunnen bewaren maar wat denk jij daar persoonlijk over? En het feit dat ze dus iets donkerder geworden zijn van kleur...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets donkerder kan je nog prima eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het dus niet eten na meer dan 48 uur maar je kunt het altijd checken: goed kijken, goed ruiken en een hapje proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waarom zou jij ze niet eten na 48 uur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik dat gewoon standaard aanhoud voor alles wat IK in de koelkast zet aan restjes.. (dus MIJN mening).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpeler gezegd: ik koop niets wat ik dermate overhoud dat het langer dan 2 dg in de koelkast moet. Of ik vries het in of ik zorg dat het voor die tijd op is.