ik heb steeds de drang te eten terwijl ik helemaal geen honger heb, hoe kan dat?

hallo allemaal, ik ben 16 jaar en Ik de laatste tijd heel erg zin in eten ook als ik helemaal geen honger heb. Vooral na een maaltijd heb ik zin om nog meer te eten. Ik ben verder niet dik en ik sport elke dag maar ik vind het gewoon erg vervelend. Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
weet je zeker dat je genoeg eet op een dag?
misschien is het tocvh wel honger, je bent in de groei, je lichaam heeft veel energie nodig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een test op voedingscentrum.nl gedaan. De uitslag was dat ik wel gezond was. Een paar kleine voedingsmiddelen ontbraken wel, maar dan was het steeds net iets te weinig of net iets te veel. ik heb eigenlijk ook vooral lekkere trek.
Ritsuka
10 jaar geleden
En als je het vergelijkt met deze? http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Vul je gegevens in en draai aan de schijfjes om je activiteiten in te vullen.
Nu staat er linksbovenin een getal (TDEE), komt dat overeen met wat je eet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor jullie reacties

Het beste antwoord

In sommige produkten bijvoorbeeld in chips zit een stofje wat er voor zorgt dat je niet een beetje maar de hele zak leeg eet.
Als je het gebruik van suiker én enummers probeert te vermijden, dan zul je zién dat je veel minder behoefte hebt om te eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal er op letten minder suiker te eten maar ik eet eigenlijk nooit chips of snoep. Ik eet vooral veel yoghurt, fruit , rozijnen, noten en (chocolade)biscuitjes. Zit dat stofje hier ook in?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zit in bijna al het kant en klare "fabrieks voedsel" dus alle pakjes en zakjes ( soep, mix enz) alle koekjes, pudding zelfs in brood.
Het beste is om je gerechten zelf te maken. Zonder zakjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of je ook op facebook zit?
Daar kun je miss natural lifestyle liken.
Deze week sturen ze je elke dag een mail of een week zonder suiker te leven. Daar vind je heel veel tips en adviezen.
Alleen even je mailadres doorgeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke bedankt voor je tip

Andere antwoorden (1)

Soms beginnen mensen te eten omdat ze zenuwen of stress hebben, of omdat ze verdrietig zijn of in de put zitten. Is er onlangs iets gebeurt dat je droevig maakte of heb je veel stress door school? Dan kan dat daaraan liggen