Kan je garnalen die 5 dagen over datum zijn nog eten?

Ik heb dus net per ongeluk een bakje coctail garnalen gebakken in frituurolie in de pan en opgegeten. Ik zag pas toen ik de verpakking weggooide dat het houdbaar was tot de 28e. Dat is 5 dagen geleden. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (1)

Rauw wel ! Maar goed door gefrituurd , zijn er weer veel bacteriën gedood . Het zou dus nu wel meevallen . Daarbij voedsel is na data vaak nog wel te eten . Maar garnalen , rauw vlees , enz neem daar in het vervolg geen risico's mee . Succes