Is leeuwenvlees geschikt voor menselijk consumptie?

Zo niet, dan vraag ik me af waarom...

Stel als je het toch zou bakken en eten, kan je daar ziek van worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zover ik het begrepen heb eten mensen over het algemeen maar alleen vlees van dieren die geen vlees eten. Dit niet vanwege de schadelijkheid, maar vanwege de smaak. Waarschijnlijk ook vanwege de kosten die het meebrengt om een vlees etend dier op te kweken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070312054619AADSTjY @LGA, de "stelling" gaat idd niet op voor waterwezens. Er zijn vast nog meer uitzonderingen te bedenken, verder is het geen harde stelling, maar een algemene aanname.

Het beste antwoord

Of het kan... ja, dat wel, maar over het algemeen wordt vlees van planteneters gegeten, en vlees van vleeseters niet, dat schijnt minder lekker te zijn. Dit geldt dan wel weer met name voor zoogdieren geloof ik, want krokodillenvlees en haaienvlees wordt wel gegeten.
En het is natuurlijk zo dat het vlees van een dier dat bovenaan de voedselketen staat, zoals een leeuw, meer schadelijke stoffen bevat, omdat hij wat achterblijft in alle voorgangers in de voedselketen binnenkrijgt. Dus te veel ervan eten is misschien minder gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is leeuwenvlees erg taai. Heb ik wel eens gehoord. Komt dan door hun lichaamsbeweging.

Andere antwoorden (1)

Elk vlees is in principe geschikt voor menselijke consumptie.
Het hangt voornamelijk van je cultuur af wat je eet.

Een Chinees eet alles wat vier poten heeft, behalve een stoel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn tafels lekker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit van een Chinese rijsttafel gehoord? :-)
Edraket
10 jaar geleden
Haivon +1
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Fout! Niet elk vlees is eetbaar, het vlees van de Maribu is giftig, en zelfs dodelijk, vraag het maar aan elke willekeurige Tanzaniaan ;-)
Edraket
10 jaar geleden
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Wiki zegt daar niets over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaanse_maraboe
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Klopt dat daar niets over gezegd word, het is ook niet algemeen bekend. Ik heb 3 maanden in Tanzania gewoond bij familie, daar was net een gezin dood gegaan omdat ze een Maribu hadden geslacht en opgegeten. Het vlees heeft een groenige kleur. Een Maribu eet zo veel giftige troep en afval dat het beest zelf vergiftigd word, alleen hij is er immuun voor. Als een mens echter zo'n beest slacht en op eet...