Welke groenten en kruiden werken analgestisch/pijnstillend?

Hallo,

ik zoek alternatieven voor opiaten en morfine die weinig of geen bijwerkingen hebben en vroeg mij af of er bepaalde (onbekende) groenten en/of kruiden bestaan waarvan ze daadwerkelijk bekend zijn dat ze pijnstillend werken?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het belangrijkste ingrediënt van de Moerasspirea zijn de salicylaten in de etherische olie. Deze stoffen werken ontstekingsremmend en pijnstillend, en dit is de reden dat Moerasspirea ingezet kan worden bij tal van infecties, zowel in – als uitwendig. Salicylzuur werkt ook tegen overvloedig maagzuur en bij diverse maag – en darmzweren. In tegenstelling tot aspirine dat bij een overdosering maagzweren kan veroorzaken, zorgen de looistoffen en andere inhoudsstoffen van de Moerasspirea ervoor dat de slijmvliezen en binnenwand van de maag en de darmen beschermd worden. Salicylaten bevorderen de genezing van infecties. Moerasspirea heeft mogelijk ook ontzurende kwaliteiten, wat de werking op reumatische – en maagaandoeningen nog verder verklaard.

Een van de beste middelen voor de spijsvertering. Het beschermt het slijmvlies van het spijsverteringskanaal, verminderd overvloedig maagzuur, gaat daardoor oprispingen tegen en verminderd misselijkheid.

Moerasspirea heeft bloedverdunnende en vaatverwijdende eigenschappen. Kan bij diverse zenuwpijnen worden toegepast, maar ook bij hoofdpijn. Algeheel versterkend en ontkrampend en aanvullend, goed kruid in herstelmengels na een ziekte. De knoppen worden nog gebruikt in de parfumindustrie. De hele plant levert een gele kleurstof op om wol en textiel mee te verven. Uit de wortels haalt men een zwarte kleurstof.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op onderstaande link staan nog meer kruiden die pijnstillend zijn.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/2201-geneeskrachtige-gezonde-kruiden-t-u-v.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cannabis is een bekende pijnstiller, en wordt ook veel als zodanig gebruikt. Volgens mij mag je de Cannabis Sativa

Toegevoegd na 57 seconden:
een kruid noemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nootmuskaat en kruidnagel hebben op hun manier ook een pijnstillende werking. Kruidnagel werd veel gebruikt bij kiespijn vroeger.