Is Sonja Bakker een verantwoord dieet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat is het niet. Het is een vermageringsdieet. Daarbij krijg je minder voeding binnen dan dat je nodig hebt. Het eerste wat je lichaam dan gaat doen is je spieren afbreken, die hebben immers het meeste energie nodig. Dus je lichaam past zich aan, zodat die ook blijft functioneren als er minder voeding is. De grote nadelen zijn dat je dus minder spieren krijgt, en dat is minder mooi. En het belangrijkste is dat wanneer je wel weer meer voeding krijgt, je heel snel aankomt. Je verbruikt dan namelijk veel minder omdat je minder spieren hebt. Je zal zelf nog zwaarder kunnen worden dan dat je al was.

Het beste antwoord

Sonja Bakker dieet gaat uit van 3 hoofdmaaltijden en een beperkt aantal caloriearme tussendoortjes.

Er zijn daarnaast kanttekeningen te plaatsen bij de adviezen en ‘feiten’. Sonja Bakker zegt dat je elke dag 2 liter water moet drinken ongeacht wat je nog meer drinkt. Dat is niet waar. Een volwassene heeft per dag 1,5 liter drinken nodig. Dit kan water zijn, maar ook thee, vruchtensap of een andere drank.

ok werkt Sonja Bakker veel met dure merkproducten, terwijl in veel gevallen alle merken van dat product goed zijn. Zo zijn alle magere zuivelproducten zonder toegevoegde suiker en alle soorten halvarine goed en niet alleen het met naam genoemde merkproduct.

Zoals bij veel vermageringsdieten val je hier makkelijk terug in je oude gewicht.

De benadering om te kijken naar een dieet of die voor je werkt moet je zelf ervaren. De ene pleit ervoor en de ander schiet het af. Zelf heb ik meer baat bij het Heller Dieet en die is voor mij erg makkelijk vol te houden. Lekkere recepten, niet moeilijk en niet duur.

Sonja Bakker heb ik geprobeerd, maar dit hielp mij niet om me goed te voelen. Ik leef dan ook op tijden (midden in de nacht op om te werken en dergelijke) dat dit niet voor mij iets was. Je zal het dus voor jezelf moeten proberen.

Succes,