Alles heeft te maken met in hoeverre je het blokje verdunt en hoeveel zout je uitscheid bv door transpiratie, Als je veel zweet verlies je ook veel zout, waardoor er een tekort komt,
Het is feitelijk de zelfde vraag of vet eten ongezond is, nee tenzij je er teveel van eet,
Als je iedere dag 50 km wandeld dan zal een pakje friet geen kwaad kunnen,
Hetzelfde met zout,
Als je problemen met de nieren hebt ivm nierstenen dan moet je wel oppassen. Ook heeft zout veel invloed op je bloeddruk. Dus gezond verstand gebruiken is wel aangewezen.
Als je echt een drang krijgt naar zout dan wil dat ook zeggen dat je zout tekort komt, maar hou er dan ook rekening dat er bijna in alle eten zout inzit
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste bouillon blokjes bevatten nogal wat zout, dus als je deze vaak gebruikt, krijg je wel veel zout binnen.
Maar het ligt er natuurlijk totaal aan wat je er verder mee maakt, het kan uiteindelijk een hele gezonde soep zijn.
Ritsuka