Is het wel of niet gezond om als je vol zit te eten?

Een paar uur na het avondeten zit ik nog steeds vol meestal en heb ik eigenlijk helemaal geen honger dan. Maar ik wil soms nog wel wat fruit eten dan omdat dat gezond is. Kan ik dat dan beter wel of niet doen? En het is niet zo dat ik veel te veel eet, eerder te weinig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Als je zo laat nog zo vol zit, dan kun je toch wat minder eten tijdens het avondeten? Schep dan gewoon wat minder op, en eet twee uur later wat fruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik heb sowieso niet zo snel honger. En waarom zou ik bij het avondeten wat minder gaan eten? Ik moet wel genoeg eten.
Cryofiel
10 jaar geleden
Huh? Eet jij niet op gevoel dan, dus gewoon naar dat je honger hebt?
Ritsuka
10 jaar geleden
Eet je op de rest van de dag wel genoeg dan? Je helemaal volproppen bij een maaltijd is ook niet handig.
Kun je beter verdelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de rest van de dag eet ik ook wel genoeg hoor. En ik neem wel gewoon normale porties.

Antwoorden (1)

Als jij echt vol zit, dan moet je niet nog meer gaan eten.
Als je dit vaak doet, verstoor je je hongergevoel.
Je kunt beter proberen om geurende de dag telkens wat te eten, elk uur of elke 2 uur. Dat is wat makkelijker vol te houden voor je maag, zeker als je niet gewend bent om veel te eten. Probeer eventueel wat meer volvette producten te eten, dit helpt goed om je kcal omhoog te helpen.

Dus in dit geval is het niet gezond. Laat je eten gewoon goed zakken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verwacht dat je met geurende de dag, gedurende de dag bedoeld?
Prima antwoord +.
Ritsuka
10 jaar geleden
Goeie Vraag werkt niet helemaal lekker in Internet Explorer, en soms vallen er ineens letters weg..
Ik bedoelde inderdaad gedurende.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wel een leuke typefout! ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk en goed antwoord+