Wat is het principe van het IIFYM dieet?

Hoe werkt het?
Hoe werkt het niet?

Kan er weinig Nederlandstalige informatie over vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Is echt leuk, want je mag alles eten :)
In het begin ga je misschien een beetje over the top met eten, omdat je bepaalde dingen lang niet 'mocht' hebben, maar na een tijdje vind je de balans.
Dan merk je wel dat elke dag een kroket niet zo god valt, maar 1x in de week prima.
Na een tijdje op deze manier eten voel je vanzelf aan waar je behoefte aan hebt, en waar jij je het beste bij voelt.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.andersomdoen.nl/
Dit boek schijnt erover te gaan. Is binnenkort ook een lezing. Tijdens deze informatieavond geeft auteur Hans van Dalen een lezing over voeding en wat voeding met je lichaam doet.
Mr. van Dalen schreef het boek ‘Andersom Doen.nl’, waarin hij
onder andere uitlegt hoe je slim met voeding en beweging kunt omgaan. Door meer te eten kun je afvallen, vindt Van Dalen. En daarmee sluit
zijn boek naadloos aan bij het voedingsprogramma van (bedrijfnaam weggelaten). Ons doel van de informatieavond is om mensen meer bewust te laten
zijn van wat ze eten, wanneer ze eten en hoeveel ze eten.
Dit heeft namelijk grote gevolgen voor het lichaam, het gewicht en uiteindelijk de gezondheid. Daarnaast wordt er dieper in gegaan op de werking van voeding op het lichaam. Na de lezing zal mr. van Dalen vragen van de aanwezigen beantwoorden. Tijdens deze avond is er ook een fysiotherapeut aanwezig waar mensen eventueel terecht kunnen met vragen over klachten.

Het beste antwoord

Het is eigenlijk gewoon een puntenteldieet, geen gedoe met weinig vet eten of geen koolhydraten, je mag eten wat je wil als je maar zorgt dat je niet meer kcal in je voeding neemt als in punt 2:

1 Zorg dat je weet hoeveel kcal jouw lichaam verbrandt op een gemiddelde dag.
2 Neem 15-20% minder kcal tot je in je voeding
3 Verdeel die kcal goed in vetten, eiwitten en koolhydraten.

http://iifym.com/introduction-to-iifym/
http://iifym.com/iifym-calculator/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
maar bij punt 2 wel kijken dat je niet te weinig gaat eten, de fout die veel mensen maken met afvallen.
Maar ik zie bij de bron dat ze een goede calculator gebruiken, die geeft een goed beeld.
Zelf eet ik ongeveer tot aan mijn TDEE (wat de calculator aangeeft) en ik probeer iets meer krachttraining in mijn sporten toe te voegen. Deze vind ik persoonlijk fijner, uitgebreider: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je dat doen, er staat toch in de regels hoe het moet?
Ritsuka
10 jaar geleden
wat bedoel je precies pelle, waarom zou je wat doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou minder kcal nemen dan is aanbevolen bij punt 2?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ah, op die manier bedoel je.
Ik zei daarna al, deze calculator is goed, dus dan heb je dat probleem niet, zoals bij sommige andere wel het geval is.
Ik verwoordde het misschien niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, en een plus.