maakt het uit wanneer je water drinkt?

Ik vraag me dit af omdat ik het nog redelijk raar vind, 's morgens en 's middags drink ik niets van water bij ontbijt alleen de melk bij mijn cornflakes en de sap van een mandarijn of sinaasappel, bij mijn middageten echt NIETS geen water, geen cola, geen limonade, geen fruitsap ECHT NIETS maar dan 's avonds rond 8uur tot ik ga slapen kan ik makkelijk en met plezier een fles water van 2liter drinken! Dit kan natuurlijk zijn omdat ik vroeger in de dag niets drink dat ik dan enorm zin heb in water maar...is dat wel gezond dat ik 2liter alleen in de avond drink?

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan bedoel ik ALLEEN water geen frisdrank of fruitsap etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
met de nadruk op ALLEEN IN DE AVOND!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op zich niet, maar het is wel verstandig om het een beetje te verspreiden. Twee liter water in een keer opdrinken is slecht omdat het de osmotische balans in het bloed verstoort. Simpel gezegd kan je zeggen dat het je bloed teveel verdunt.

Je lichaam gaat dat wel weer compenseren, maar als je nóg meer water in een keer zou drinken is dat zelfs gevaarlijk. Als je het meer op de dag spreid kan je lichaam dit vocht beter verwerken.

Je hoeft niet persé bij het eten te drinken. En in eten zit ook veel vocht, tenminste in fruit, groente, brood e.d.