Wat kan ik doen tegen mijn misselijkheid bij het drinken van frisdrank?

Sinds 5 maanden heb ik last van enorme misselijkheid als ik frisdrank drink. Ik heb het nu zo'n twee maanden ontweken en had nergens last van.

Mijn huisarts zegt dat het komt omdat ik in mijn jongere jaren (11 ~ 18) veel drankjes als energie drink/cola/fanta etc. dronk. Het komt volgens hem doordat er enorm veel troep in zit. Mijn lichaam zegt nu dus eigenlijk: Genoeg is genoeg.

Op het stoppen met frisdrank na, wist de huisarts niet wat ik er tegen kon doen. Zou ik nu voor eeuwig moeten stoppen met het drinken van frisdrank?

Misschien dat Goeie Vraag iets weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
burgos
11 jaar geleden
Nou, eenvoudig toch? gewoon laten staan.
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet meer drinken misschien?
Je lichaam geeft het zelf aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval voorlopig stoppen met frisdrank, en over een tijd(je) kan je altijd nog kijken of je er nog steeds last van hebt. Maar zo gezond is frisdrank toch al niet, dus in dat opzicht mis je er niets aan.

Het beste antwoord

Frisdrank is per definitie iets wat je heel makkelijk kan missen.
Waarom zou je die troep drinken als je er ziek van wordt en
als je ook gewoon water of thee kan drinken;

Dat zal heus niet voor eeuwig zijn.
Maar laat je lichaam nu maar eens een poos goed ontgiften.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Stoppen met het drinken van frisdrank is wel de oplossing om dit probleem te voorkomen. Vetten en suikers staan erom bekend dat ze misselijkheid in de hand werken. Vooral dierlijke vetten (vet vlees, verwerkte vleeswaren, boter, volle zuivel e.a.) en geraffineerde suikers (koekjes, snoep, tafelsuiker, frisdrank, siropen e.a.) kun je het beste vermijden als je snel misselijk wordt van eten of drinken.
Als je steeds opnieuw misselijk wordt van hetzelfde eten of drinken, dan kan er sprake zijn van overgevoeligheid, intolerantie of allergie voor bepaalde voedingsstoffen. Als je wilt uitsluiten dat misselijkheid tijdens of na het eten of drinken wordt veroorzaakt door voedselallergie of voedselintolerantie, dan dien je een allergietest te ondergaan. Dit kun je via je huisarts regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is inderdaad om (voorlopig) geen frinsdrank meer te drinken, maar ik snap je punt. Je zou kunnen proberen of het eten van patat en andere vette gerechten als onderlaag voordat je frisdrank drinkt help. Of je moet veel vezels eten voor de frisdrank, denkend aan bijvoorbeeld brood. Je moet in iedergeval ervoor zorgen dat de frisdrank niet in een lege maag komt. Als dat niet helpt zit er niets anders op dan geen frisdanken meer drinken en hopen dat je er op een dag niet meer misselijk van wordt.