hoeveel energie zit er in een fatburner genaamd ergo burner?

Hoi is er iemand die toevallig weet dat naast dat je stofwisseling door gebruik van een fatburner in dit geval genoemde Ergo burner hoeveel calorieen energie er in 1 zon capsule ong zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat er calorieën in zitten? Het merendeel is namelijk caffeine. Caffeine verhoogt je hartslag en lichaamstemperatuur waardoor je meer calorieen verbrandt. Neem gewoon een bak koffie, dat doet hetzelfde.
Caffeine is ook vochtafdrijvend dus daar val je vanaf. Nou ja, even dan... Met een plastablet lukt dat ook...
Kijk eens op http://www.oneresult.com/articles/supplements/dangers-diet-pills-and-fat-burners
Dat geeft je misschien een andere kijk op dingen... maar misschien wilde je dat niet horen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Caffeine is een molecuul. Dus dat heeft ook een calorische waarde. Zelfs in een kop zwarte koffie zitten 'calorieën'. Niet veel, maar in theorie wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het verder wel met je eens trouwens. Zwarte koffie is ook caloriearm (1 kCal), maar die ene kilocalorie wordt veroorzaakt door andere opgeloste stoffen dan de cafeïne. Dus cafeïne draagt nauwelijks bij aan de energetische waarde van een kopje koffie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een moderator heeft mijn antwoord verplaatst naar reactie. Ik heb waarschijnlijk met de verkeerde woorden verteld dat er geen energie inzat...
Ritsuka
11 jaar geleden
Pas op met die fatburners, ze laten je hartslag racen en kunnen hartritmestoornissen geven

Antwoorden (2)

Een capsule bevat 80 mg Cafeïne en 250 mg andere amines met een zelfde soort effect als cafeïne. Voor zover ik kan zien zit er geen suiker in.

De energetische waarde van deze moleculen is zo laag dat ze volgens mij praktisch gelijk zijn aan 0. Een kop koffie bevat ook ongeveer 80 -120 mg cafeïne en deze bevat een energetische waarde van ongeveer 1 kCal, maar dat komt niet door de cafeïne, maar door het zeer kleine beetje vetten in de koffie dat naast de cafeïne aanwezig is.

Dus wat mij betreft is het antwoord praktisch 0 kCal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zitten er niet in. Het merendeel is namelijk caffeine. Caffeine verhoogt je hartslag en lichaamstemperatuur waardoor je meer calorieen verbrandt. Neem gewoon een bak koffie, dat doet hetzelfde.
Caffeine is ook vochtafdrijvend dus daar val je vanaf. Nou ja, even dan… Met een plastablet lukt dat ook…
Kijk eens op http://www.oneresult.com/articles/supplements/dangers-diet-pills-and-fat-burners
Dat geeft je misschien een andere kijk op dingen… maar misschien wilde je dat niet horen ;-)