Kan het kwaad een product dat een paar maanden over datum is alsnog te benuttigen?

Het gaat in dit geval om een bus met Herbalife shake-poeder dat al een paar maanden over datum is. Kan dit kwaad voor de gezondheid of is de werking dan vermindert? Ik heb namelijk ooit gelezen dat de houdbaarheidsdatum slechts een indicatie geeft van wanneer de smaak nog op zijn best is, maar ik weet dat dit uiteraard niet voor alle producten geldt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Als het overdatum is kan er al schimmel in zitten wat je niet kunt zien en dan kan je er ziek van worden dus ik zou het niet eten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schimmels in voedsel zijn met het blote oog waarneembaar, dus dit klopt niet.

Andere antwoorden (3)

Zolang het droog bewaard is, kan er niet veel mee gebeuren, als het muf ruikt, kan er ook een muffe smaak aan zitten. Maar in de meeste gevallen kun je dit rustig gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er staat: "tenminste houdbaar tot", kan je die datum vrij ruim nemen. Als er: "te gebruiken tot" staat is het raadzaam om die datum in acht te nemen en er niet te veel van af te wijken.

Poeders zijn meestal nog wel een behoorlijke tijd na de houdbaarheidsdatum te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan zeker kwaad! Gooi het product weg en koop nieuwe Herbalife® shake-poeder.
Op onze landelijke website vind je alle informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk heeft een fabrikant liever dat je nieuwe koopt, maar dit zal niet nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt natuurlijk gelijk maar zo kunnen wij geen geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een droge omgeving kan een bacterie zich niet vermeerderen, als de pot droog is en het poeder is droog, kan er binnen een paar maanden niets mis mee gaan. Vocht kan de enige kwalijke bijkomstigheid zijn, zowel voor bacteriën als schimmels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doet jou zeker kwaad, zul je bedoelen.