Ja, dat kan, je kan dan nog maar kleine porties eten. In Amerika is er een familie, waarvan een aantal familieleden preventief hun maag hebben laten verwijderen, omdat er maagkanker in de familie voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is mogelijk zonder maag te leven.

De meest toegepaste behandelingen van maagkanker zijn op dit moment chirurgie (volledige of gedeeltelijke wegname van de maag), chemotherapie of radiotherapie.

De grootste aanpassing speelt zich af in de keuken en aan tafel. Te vet eten is zeker niet goed voor mijn vertering en veroorzaakt gemakkelijk diarree. Ook lactose is uit den boze, omdat dit zonder maag niet verteert. Lactose zit in koemelk en afgeleiden zoals kaas, room en boter. Geraffineerde suiker verteert ook niet goed.

Lees hier het verhaal van iemand die geen maag meer heeft.

http://www.tegenkanker.be/leven_en_eten_zonder_maag_het_kan

En hier nog een verhaal van iemand die zonder maag leeft:
Leven zonder maag valt eigenlijk mee. In principe moet ik elke twee uur kleine hoeveelheden eten.
http://www.jongerenmetkanker.be/node/49

Ik zie nu dat de vraag al gesteld is.
Maar het "beste antwoord" daar, dat klopt dus niet.
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/verder-leven-maag.46232
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, mijn vriendin haar maag is verwijderd. Zij leeft met een rugtas waarin vloeibaar voedsel zit. Dit gaat via een slang naar binnen, direct naar haar darmen. Zij mag alleen thee of hele lichte dunnen soep.
Mijn maag is 25 augustus 2020 verwijderd..pas 2 en een halve maand dus..de maag zag er slecht uit en waarschijnlijk zou het op maagkanker uitdraaien. Ik weeg nu 46.8 kilo. Omdat ik geen maag meer heb,is er ook geen hongergevoel..maar gelukkig heb ik nog wel smaak . Moet het ook hebben van visueel . Als ik een reclame zie over bv spaghetti, wil ik dat eten..het liefst direct omdat het gevoel weg is voor je er erg in hebt. Groenten en fruit is voor mij nog niet zo belangrijk (al eet ik het wel) eiwitten zijn voor nu het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In maart 2017 is mijn gehele maag verwijderd i.v.m. maagkanker.
In het begin was het wel moeilijk maar na enige tijd weet je wat kan en niet kan.
Als je maar niet teveel, te snel of te vet eet gaat het over het algemeen prima.
Zelfs drank met koolzuur verdraag ik nu.