Hoe kan het BMR van mijn zusje maar 1274 zijn?

Ik heb de site http://www.netonline.be/lifestyle/bmr.asp voor haar gebruikt, zij was benieuwd en wou dit weten.

Ze weegt 41 kg, is 159 cm, is 13 jaar en fietst elke dag 1 uur en een kwartier op rustig tempo. 1274 lijkt mij erg weinig, maar ik weet niet zeker wat BMR precies inhoudt, dus wat is BMR precies? Ik wil niet dat ze maar 1274 calorieeen per dag gaat eten, dat lijkt me veel te weinig! Ze hoeft toch ook niet af te vallen met dit gewicht in combinatie met haar lengte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort berekeningen zijn niet voor kinderen van 13!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wist ik niet, goede reactie!

Antwoorden (2)

Dit soort berekeningen zijn niet voor kinderen van 13 jaar bedoeld!

BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is. Als je daarna aangeeft hoe actief je dag is. Of je veel of weinig beweegt/sport dan kan je bij benadering berekenen hoeveel calorieën je per dag kan gebruiken om je gewicht op peil te houden.

Bovendien is iedere dag 1 uur en een kwartier fietsen toch iedere dag sporten.

Als je het hier berekent, met iedere dag sporten,
kom je op 2165.

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Dat lijkt me een beter getal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Dat wist ik niet! Ik wou haar erop wijzen dat ze te weinig eet (ongeveer 1550 calorieeen per dag). Ik wist niet dat deze metingen niet voor kinderen werken. 1550 is te weinig, toch? Ze eet wel gezond, naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom laat ik je die andere site zien. DIe komt op 2165.
BMR is wat je moet eten als je in rust bent, als je dus niks doet op een dag.
Daarnaast heb je ook AMR, dit zal een heel stuk hoger zijn, dat is wat je nodig hebt op een actieve dag en word bepaald door je activiteiten.

Maar je zusje is 13, die moet zich helemaal daar niet mee bezig houden. Gewoon zorgen dat ze gezond en genoeg eet, ze is nog in de groei en hoeft absoluut niet af te vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze berekeningen zijn altijd schattingen, en naast kcal gaat het ook om voedingswaarde.
Je kunt 200 kcal eten met een gevulde koek, of met een grote portie broccoli, 2de is veel gezonder.

En dit is voor volwassenen bedoeld, niet voor kinderen in de groei.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik maak me wel een beetje zorgen, als ik zie wat ze eet: dit ligt rond de 1550 calorieeen per dag. Ze eet geloof ik wel gezond.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe weet jij precies hoeveel je zusje eet op een dag?
1550 lijkt mij persoonlijk inderdaad wat weinig, gezien haar activiteiten op een dag. Mag volgens mij eerder rond de 2000 zjn.
Ritsuka
11 jaar geleden
BMI is niet helemaal accuraat voor jonge mensen, maar volgens die meting is ze wel aardig aan de lichte kant hoor.