Bevat citroensap in zo'n geel peervormig flesje evenveel vitaminen en mineralen als verse citroenen?

Als je het gebruikt als ontgiftingsmiddel bij een zelfde soort dieet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.5K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet mogelijk. Verse citroenen bevatten nog cellen en o.a. direct onder de schil zit een dikke laag. In die cellen zitten ook vitamines en sporenelementen.

Nu eet je doorgaans geen citroenschillen op, maar dat was je vraag niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vraag me af of er echt wetenschappelijke consensus bestaat of citroenen ontgiften en het cholesterol verlagen.

Bijgaand wel een oude vraag gevonden over waar citroenen goed voor zijn. Ook daar wordt terecht aangegeven dat vooral onder de schil vitamines zitten en sporenelementen en niet te vergeten etherische olieën in de schil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voedingswaarde per 100 gram: in een plastic citroen.
Kcal 32, Koolhydraten 9g, eiwit 1,1g, vet 0,3g Vitamine C 45 mg, Natrium 2 mg, Kalium 150 mg, Calcium 10 mg, Fosfor 20 mg. Geen vezels, conserverings middel

Voedingswaarde per 100 gram : verse citroensap,
Kcal 32, Koolhydraten 8 g, eiwit 0,0, vet,0,0, Vitamine C 50 mg. Natrium 2 mg, Kalium 140 mg, Calcium 10,0, Fosfor 15 mg, Geen vezels, geen conserveringsmiddel

Doordat in de plastic citroentjes gebruik gemaakt is van concentraat, zijn bepaalde waarden hoger dan in vers geperst sap.