Is er een website of een webpagina waar men kunnen zien hoeveel fructose en glucose er in verschillende fruitsoorten zitten?

Ik zou voornamelijk dat van pure ananassap, granaatappelsap en kersensap willen te weten komen maar het is altijd interessant om meerdere soorten fruiten te kunnen raadplegen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De meest betrouwbare bron die ik ken is de Nederlandse Voedingsmiddelentabel. Onderstaand de website waar je heel simpel voedingsmiddelen of - producten kunt invoeren om te kunnen zien waaruit ze precies bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://thepaleodiet.com/fruits-and-sugars/
Op de wiki’s van fructose staan ook diverse fruitsoorten genoemd met fructose en glucose hoeveelheden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fructose

Toegevoegd na 6 minuten:
Glucose / Fructose
Ananas (Pineapple) 2.9 / 2.1
Granaatappel (Pomegranate) 5 / 4.7
Kersen, zoet 8.1 / 6.2
Kersen, zuur 4.2 / 3.3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fruit bevat, afhankelijk van de soort, gemiddeld tussen de 5 en 10 gram fructose per 100 gram. Er wordt wel eens gezegd dat je van fructose dik wordt, en dat het een ongunstig effect heeft op de hoeveelheid vetzuren in je bloed. Maar dit is alleen zo als je dagelijks erg veel fructose zou eten (meer dan 50 gram per dag).

Minder dan 5 gram fructose per 100 gram product bevatten de volgende vruchten:
aalbessen, aardbeien, abrikozen, ananas, banaan, bramen, citroen, frambozen, grapefruit, meloen, kiwi, kruisbessen, mandarijn, mango, passievrucht, perzik, pruimen, sinaasappel, zwarte bessen.

Meer dan 5 gram fructose per 100 gram product krijg je binnen met:
- gedroogde vruchten zoals gedroogde appel, dadel, perzik, rozijnen, krenten en vijgen.
- gewone appel, granaatappel, druiven, kersen, lychees en peer.

Een vollediger lijst krijg ik alleen in het Engels gevonden: http://nutritiondata.self.com/foods-009011000000000000000.html?maxCount=78
Daarop staat dat per portie van 200 calorieën ananas 21667mg fructose geeft, kersen 17050mg, en (nou nog opzoeken wat het Engelse woord voor granaatappel is....) granaatappel 23592mg.
Amadea