In hoeverre is een fruithapje voor baby's vergelijkbaar met het eten van vers fruit?

Er wordt vermeld dat het allerlei soorten fruitpuree bevat, maar in hoeverre is het te vergelijken (in de trant van vitaminewaarden) met vers fruit? Is het überhaupt gezond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In vers fruit zitten meer vitamines dan in een potje fruit. Het word wel zo snel mogelijk verwerkt, maar door het verhitten gaan er kostbare vitamines verloren.
Ongezond is het dus niet, maar het kan wel gezonder door het zelf te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het fruit een poosje laat liggen zitten er echt niet veel minder vitamines in hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoelt, ik zeg ook niet dat er vitamines verloren gaan door het te laten liggen?

Andere antwoorden (1)

Olvarit Fruit Knijpzakje en potjes zijn gemaakt van 100% puur fruit. Zonder toegevoegd suiker* en zonder conserveermiddelen. Eén Olvarit Fruit Knijpzakje of potje staat gelijk aan één stuk fruit, de helft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Ik neem aan dat dit verhaal gelijk is aan de waarheid. Wil je goedkoper en toch zeker, maak het hapje dan zelf. Lijkt mij thuis geen probleem, voor onderweg bij uitzondering een potje.