Ik wil afvallen. nu wil ik "s morgens en 's middags een schaaltje brinta met magere melk nemen. kan dit of wordt ik dan toch dik?

of is het verstandig om alleen 's morgens brinta met magere melk te nemen en 's middags een schaaltje yoghurt.
"s avonds eet ik gewoon maar niet vet.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik neem tussen door twee appels of wat ander fruit en ik neem soms een hard gekookt ei dit was ik vergeten erbij te zetten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is dat dan het enige dat je eet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo weinig eet val je niet af. Je lichaam gaat in slaapstand. Alles wat je dan eet wordt door je lichaam vast gehouden als reserve. Ga eens met een diëtiste in gesprek over een passende manier om af te vallen, dit is voor iedereen weer anders.

Antwoorden (4)

Zo eet je veel te weinig en veel te eentonig. Zou ik niet doen.
Bakje Brinta als ontbijt is goed, maar het liefste aanvullen met bijvoorbeeld vers fruit en/of nootjes erin.

Een bakje yoghurt is een snack, geen lunch.

Toegevoegd na 3 minuten:
Brinta kun je houden als ontbijt (met toevoegingen)
Dan tegen 10 uur een tussendoortje, stuk fruit, handjevol ongezouten nootjes, gekookt ei, bakje yoghurt.
Voor lunch moet je echt meer eten. Neem in elk geval 2 boterhammen, of een lekkere gevulde salade met kip/tonijn, tomaatjes, pijnboompitten etc. Genoeg keuze.
Dan halverwege de middag weer een tussendoortje.
En dan avondeten.

Dan ben je al een stuk beter bezig.

Toegevoegd na 7 minuten:
En vet is niet per se slecht hoor. dingen als avocado en noten bevatten relatief veel vet, maar wel voornamelijk gezonde vetten.
Kun je dus prima eten.
Enige vetten die je eigenlijk moet vermijden zijn transvetten. Die zitten in o.a. bepaalde goedkope pindakaas, junkfood, koekjes, gebak etc.

Voor avondeten is vooral belangrijk dat samenstelling bord als volgt is: 1/2 groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappelen/pasta/rijst.
Liefst zo min mogelijk sausjes etc.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Brinta is wel goed, maar als je daarnaast alleen wat yoghurt + avondeten eet, heb je gewoon te weinig op een dag.
En dan ook niet genoeg groente, fruit etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem tussendoor wel fruit dat ben ik vergeten erbij te zetten
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan nog is het erg weinig wat je eet. Wat je noent zijn allemaal snacks, je eet geen fatsoenlijke lunch
Brinta is een dikmaker en zou ik zeker niet twee keer per dag gaan eten als je wil afvallen.
Het is ook een veel te eenzijdige voeding om gezond mee af te vallen. Vetten zijn niet verkeerd, maar juist goed.
Gewoon roomboter en volle producten nemen, alleen met mate. Het idee dat dit niet goed zou zijn, is uit de tijd.
Je kan je beter afvragen wat je drinkt als je magere melk drinkt, is hier überhaupt nog een beetje koe aan te pas gekomen.
Dus of gewoon drie keer per dag eten volgens het idee van het voedingscentrum, een nieuwe levensstijl op maat laten maken of een goed iets van internet plukken, bijv grip op koolhydraten.
Zoek iets uit wat je de rest van je leven kan blijven doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Brinta is niet per se een dikmaker. Ligt er totaal aan wat je verder op een dag eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk ligt het er aan wat je verder eet. Maar als je twee keer per dag brinta gaat eten, stelt je lichaam zich er op in en zal het veel eerder aanzetten.
Ligt eraan wat je de rest van de dag erbij eet natuurlijk. Maar Brinta is niet echt goed om mee af te vallen. je kan beter pure granen eten met vetvrije melk of magere yoghurt.
Maar ik ben er achter dat je gewoon alles niet eten wat je wil, en natuurlijk wel een beetje opletten met snoep, chips en vet. Dan val je het hardste af. Al dat lijnen is slecht, je wordt er depressief van, en je valt niets af. ja tijdelijk. Bullshit allemaal. Gewoon lekker leven, wat meer bewegen, en na 20 uur heel erg opletten wat je nog eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Variatie is het sleutelwoord wat betreft afvallen, je lichaam is geen fabriek! Van dat eentonige wordt je lichaam lui, eet ook eens brood en fruit. Met brinta is niets mis, de vezels die erin zitten zijn erg goed voor je, maar let op variatie, of je af wilt vallen of niet!