Heeft het zin om probiotica te nemen na een antibiotica kuur?

Hallo,

ik ga vanavond naar mijn huisarts aangezien er een dik witte plek en enkele kleine witte plekken te zien zijn in mijn keelholte en ik nu al bijna een week kamp met aanhoudende keelpijn.

Wellicht zal ik moeten starten met een antibioticum-kuur; de vraag is: in welke mate is het verstandig/nuttig/zinvol om na de antibioticum-kuur een tijdje probiotica te slikken?

Wie heeft raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je nu para cetamol?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"moeten starten" : Je mag starten, want dat bepaal je nog altijd zelf.
Maar ok, eerst maar eens afwachten wat het is.

Antwoorden (2)

Ligt er aan wat voor soort antibiotica je krijgt. Ik had een middel tegen blaasontsteking wat ook de darmflora aantastte. Toen werd mij probiotica aangeraden.
Als de antibiotica niet je darmflora aantast, is het niet echt nodig. Vraag dit na bij je huisarts.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk Amoxiclav 875mg Ritsuka...
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat specifieke middel zegt mij zo snel niets, dit staat vaak in de bijsluiter. Of vraag het bij arts/apotheek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anti biotica voor wat voor klacht dan ook zal altijd de darm flora beïnvloeden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Ritsuka, Amoxiclav = Amoxicilline http://nl.wikipedia.org/wiki/Amoxicilline
Ik zou r nu niet voor antibiotica kiezen maar je immuun systeem opkrikken denk aan cat s claw en echinea extract hoog vitamine c molkosan gorgelen. als je ervoor kiest om anti biotica te nemen neem dan pro boitica ook tijdens je anti boitica ( 3 uur voor of na inname ) na kuur zeker 1 maand met pro botica doorgaan.