Ik krijg bijna van alle noten en zaden maagzuur-klachten behalve bij hazelnoten niet, hoe komt dat?

Ik krijg irritaties in mijn keel als ik walnoten en pistachenoten moet eten, als ik amandelen, cashewnoten en kokosnoten en zonnebloempitten eet krijg ik het maagzuur :S

Het enige wat ik relatief goed kan verdragen zijn hazelnoten, hoe komt dat?

Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Het klinkt als een lichte allergische reactie op noten, gezien de keelirritaties.
Dit kun je laten testen via de huisarts.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg enkel irritaties in mijn keel door walnoten en pistache noten te eten en ik krijg maagzuur klachten door amandelen, cashewnoten en zonneblimpitten... Enkel hazelnoten kan ik goed verdragen dus vroeg ik mij af waarom ik maagzuur krijg door die andere 3 noten soorten?
Ritsuka
11 jaar geleden
Een collega van mij heeft dezelfde klachten als jij hebt als hij pinda's eet, het is een allergie.
De ene noot is net iets anders als de ander, sommige reageer je dus niet op.
Maar pas wel op, de klachten kunnen erger worden als je veel noten blijft eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je enig idee met welke bloedonderzoeken zij dit soort allergieën kunnen opsporen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens deze site doen ze het ook vaak met een priktest: http://www.huidinfo.nl/allergie.html
Ik weet hier verder niet veel vanaf, je kunt beter bij je huisarts informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb vaak mijn twijfels over priktesten, aangezien ik geen huiduitslag ofzo krijg, ik krijg alleen irritaties in mijn keel en ik denk dan vaak dat ze dit soort reacties niet kunnen opsporen met een priktest, wat denk jij hier van?
Ritsuka
11 jaar geleden
Vraag het na bij je huisarts.. Ik weet het niet, priktest is volgens mij wel nauwkeurig.