als je goed, regelmatig en gezond eet, genoeg beweegt en daarnaast een beetje je best doet om tussendoor ook nog te relaxen en een beetje plezier in je leven te hebben, kan het allemaal goed komen.
als je een van deze dingen niet of te weinig doet, wordt het resultaat ook minder.
dus voeding, gezond/genoeg/regelmatig, beweging, ontspanning, vooral dit laatste punt wordt vaak vergeten als men fanatiek gaat sporten en lijnen, dus werken aan het lichaam, heel belangrijk is de geest niet te vergeten: de ontspanning: zo belangrijk!

en of je nou wel of niet zo goed bezig bent met je zelf, lichaam en geest, veel water drinken is altijd goed en gezond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, maar het is ook belangrijk om veel te bewegen!

Toegevoegd na 25 seconden:
De drie maaltijden per dag zijn erg belangrijk, en die moet je altijd eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, maar het ligt er aan wat je bij die 3 maaltijden eet, en hoe groot je porties zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
En wat je begingewicht is. Als je al in de buurt zit van het ideale gewicht van je lichaam zal het lastiger gaan.

Iers van 2 liter water drinken op een dag is goed, frisdrank en vruchtensap bevat veel kcal.
En als je door de gezonde maaltijden minder snoept en snackt, ben je ook goed bezig.

Zelf prefereer ik 5-6 maaltijden op een dag, ontbijt, 10uurtje, lunch, 15uurtje, avondeten en soms een snack 's avonds.
Dan heb je niet zulke grote maaltijden ineens.

Toegevoegd na 4 minuten:
En zorg dat je niet te weinig eet. Over het algemeen heb je minstens 1200 kcal op een dag nodig. Er zijn berekeningen waarbij je jouw persoonlijke kcal behoefte kan bepalen (google op bmr en amr)
Ritsuka
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je ervoor gebruikte. Als dit al jaren doet is je lichaam eraan gewend en zal je niet afvallen. Als het verandering is van veel naar veel minder calorieën dan is de kans groot dat je gaat afvallen. Het vdh princiepe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je drinkt mag bij elkaar niet meer dan 2 a 2,5 liter zijn teveel drinken is niet goed. Water is gezond en bevat geen calorieën dus dat is veeeel beter dan frisdranken (light zitten wel geen calorieën in maar aspartaam wat niet goed voor je is). Maar ze zeggen dat groene thee je stofwisseling nog meer bevorderd en zitten ook geen calorieën in.

Maar maar 3 x eten per dag ga je misschien wel afvallen maar je moet juist je stofwisseling aan de gang houden met ook tussendoortjes. Denk aan fruit zitten suikers in maar je hebt het toch ook echt nodig.

Op je nuchtere maag 's ochtends kiwi's brengt je stofwisseling (en stoelgang ;)) ook goed aan de gang!

Om honger gevoel of flauwte tegen te gaan kan je wat bouillon drinken! (geen cup a soup, daar zitten juist weer veel calorieën in)

Vooral niet veel te weinig gaan eten val je misschien af maar hou je nooit lang vol en dat zit het er binnen de kortste keren + wat extra's er zo weer aan.