Nee, want een bierbuik is niet het gevolg van bierdrinken. Op Wikipedia staat de verklaring als volgt: ''Zoals de naam al zegt wordt door de meeste mensen aangenomen dat deze buik het gevolg is van veel bierdrinken. Eerder is de bierbuik het gevolg van aanleg en eetgewoonten. Als mannen overgewicht hebben zal het vet zich vooral ophopen op de buik.

Sommige biersoorten bevatten, anders dan andere alcoholische dranken zoals wijn en jenever, vrij veel suikers. Stevige bierdrinkers krijgen veel van deze suikers binnen, die in het lichaam in vet worden omgezet. Bier is echter vooral een eetlustopwekker, waardoor bij een glas al vlug calorierijke versnaperingen (chips, nootjes, kaas, salami) verorberd worden. Als ze ook weinig bewegen en veel eten, zullen bierdrinkers overgewicht ontwikkelen."

Hopelijk heb je er iets aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als het nu om een vrouw gaat die niet snoept/snackt?
Als je geen bier meer drinkt en dat niet vervangt door andere calorierijke dranken zul je afvallen.Of dat op je buik is valt niet te zeggen, sporten erbij helpt wel.
Het voordeel van niet drinken is dat je ook minder snackt, zoals ik merkte toen ik een tijd geen wijn dronk. Ik had toen ook geen behoefte aan chips en noten. Dus wat dat betreft werkt het dubbel
11 jaar geleden
Als je eerst veel bier en andere alcohol dronk, en je stopt hier mee, en laat verder alles van je eetschema hetzelfde, dan is het zeker mogelijk dat je een paar kilo afvalt.
Alcohol bevat best veel kcal.

Of de buik weggaat is niet te zeggen, ligt er aan of de buik door alcohol is veroorzaakt, soms kan het ook door leeftijd, hormonen of een verkeerd eetschema komen.
Of door bepaalde medicijnen of ziekte.

Maar als je stopt met alcohol (en de snacks die er vaak bij horen), dan ga je zeker verschil merken op de weegschaal, en waarschijnlijk ook in de buikomtrek.
Ritsuka