Kun je overleven op 1 maaltijd per dag ?

Hallo,
Hoe lang kan je overleven als je een leefstijl hebt, dat je de hele dag alleen koffie drinkt en sigaretten rookt ? Om 18:00 wordt er gedineerd. En verder tot aan het slapen gaan alleen cola gedronken. Hoelang gaat dit nog goed ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is dit theoretisch of leef je echt zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of ken je iemand die zo leeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken iemand die zo leeft.

Het beste antwoord

Dat is natuurlijk niet te voorspellen.

Dat hangt ook af van de verdere leeftijl.
En van wat dat diner dan bevat.
Is dat alleen maar een vette hap of snack,
of is dat een behoorlijke maaltijd met allemaal gezonde ingredienten?

Als je de hele dag op de bank hangt met je sigaretten en je koffie en je diner om 18.00 uur en je cola.........
dan leef je minder lang dan wanneer je een actief
leven leidt met af en toe een koffie en een sigaretje.

Beweging, of juist het gebrek daaraan is m.i. slechter voor een mens dan het negeren van het "voorschrift" om 6 keer per dag een lichte en gezonde maaltijd te gebruiken.

Het punt is vooral dat degene die zo leeft, zich eigenlijk niet lekker kan voelen. Zich niet gezond zal voelen.
Ik vermoed dat daar meer problemen zijn.

En als laatste hangt het ook af van al dan niet gezonde genen. Er zijn mensen die alle voedselvoorschriften negeren en ook roken en een borrel drinken en toch zomaar
80 jaar worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De persoon die ik ken is geen bankzitter, het is een vrij actief persoon met vaste baan, en hij vermaakt kinderen in zijn vrije tijd (peuter/kleuter) als de moeders effe een beetje tijd voor hun zelf nodig hebben.

Andere antwoorden (6)

Hangt mede van je leeftijd af maar dat kan een hele tijd goed gaan. Qua calorieen heb je aan 1 maaltijd per dag genoeg en de cola zorgt ook nog voor extra calorieen. De kwalijke gevolgen van roken zijn bekend maar die openbaren zich pas na lange tijd. En als de cafeine in cola en koffie je niet van de nodige slaap beroven haal je de 50 wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen maar koffie en cola? Lijkt mij dat je behoorlijk hyper word, in elk geval hartkloppingen krijgt na een tijdje.

Je zegt niet wat de maaltijd is, maar zelfs al is die hypergezond, houd je het niet al te lang vol denk ik.

De grote dosis cafeine en roken is in dit geval schadelijker dan hetmaar 1 maaltijd nuttigen.
Dat roken slecht is hoef ik niet te zeggen, maar alles boven 2 kopjes koffie is niet zo gezond voor je.

Als je jong bent, houd je dit nog wel even vol, je zult wel overleven, maar je bent je lichaam langzaam aan het kapotmaken.
Ritsuka
11 jaar geleden
je zal er niet van sterven ,als die ene maaltijd voldoende kal. bevat ;maar gezond is anders .
Mijn vraagje aan jou :als je zelf weet dat die levenswijze niet gezond kan zijn ,waarom blijf je het dan doen ???
Een mens heeft maar 1 leven ,en liefst in goede gezondheid .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je pas eet als je echt honger hebt, schijn je langer te leven. Maar fit zijn en gezond zijn is een ander verhaal. Als je maar voldoende calorieën binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij niet heel lang. Eén maaltijd per dag is prima vol te houden, je lichaam gaat zich eraan aanpassen, als je maar genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt om te overleven. Zelfs roken kan je je hele leven zonder dat je eraan doodgaat. Maar zonder water overleef je niet.
Zowel in koffie als in cola zit veel caffeïne in en die is vochtafdrijvend, oftewel droogt het lichaam uit. In de praktijk betekent dat dat als je gaat plassen, je meer vocht kwijtraakt dan er in je drankje zat. Dus volgens mij sterf je op den duur aan dehydratie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op één stevige maaltijd per dag en veel drinken kun je best overleven.
Het is absoluut niet gezond maar het zou kunnen.
Uiteindelijk zul je toch wel ziek worden en gezondheidsproblemen krijgen denk ik.