Is 250 gram brood (ivm koolhydraten/suiker) per dag te veel?

Ben een groot liefhebber van(eigen gebakken) volkorenbrood, met gezond beleg.
Mijn gewicht is 70 kilo en lengte 1.72
Ik heb wel diabetes 2 gehad, maar door 12 kg afvallen ben ik weer '' gezond'' verklaart. Dus zonder medicijnen
Mijn gewicht is al een jaar constant.
Eet verder genoeg groente en fruit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk niet dat het teveel is. Ik heb zelf zware suiker en ben ook op dieet gezet.
Ik mag van de dietist elke ochtend 3 sneetjes, en smiddags ook. En voor het slapen nog 1, en dat is al bijna 250 gram.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoeveel plakjes is dat ongeveer?
Ik denk dat je meer moet kijken naar wat je verder allemaal eet, als dat gezond is is er niet veel aan de hand.
Ik ga ervan uit dat je volkorenbrood eet.

Het beste antwoord

Als je zelf brood bakt dan adviseer ik je om over te stappen op Spelt. Andere graan soorten staan ver van onze genenpakket af en kunnen een lage ontstekingsgraad in het lichaam geven.

Blijf vooral groente en fruit eten, ook een deel groente rauw eten zoals een salade.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1. Als ik zelf brood bak doe ik dat doorgaans van speltmeel. GI is een stuk lager en inderdaad, het verzadigt echt een stuk beter dan tarwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed advies in alle opzichten

Andere antwoorden (1)

In gezond volkorenbrood zit geen suiker. Dus hopelijk voeg je dat ook niet toe aan je zelfgebakken brood...
Even rekenen, 12 sneetjes gemiddeld brood is 400 gram. Dus is 250 gram 7½ snee. Als je voldoende beweegt en ook niet blijkt aan te komen, dan is dat niet te veel. Dan eet je waarschijnlijk geen ontbijtgranen, en geen koek en snoep. Lijkt mij prima.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In brood zit zetmeel. Dit is gewoon een vorm van suiker. Iedereen met diabetes weet dat.
Amadea
11 jaar geleden
Dat klopt niet. Zetmeel en suiker zijn verschillende stoffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij diabetes draait het om koolhydraten, uit welke bron dan ook...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zetmeel is wel degelijk een vorm van suiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende 'scholen'. Ik zal zetmeel ook niet zo gauw tot een suiker bestempelen. 'Koolhydraten' is ook niet correct maar wel geaccepteerd als groepsbenaming van een aantal koolstofbindingen waaronder suikers, zetmeel en cellulose.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij gaat het om het feit dat zetmeel een grote verhoging geeft van je bloedsuikerspiegel, waardoor je alvleesklier meer insuline moet aanmaken dan bij bijvoorbeeld bij koolhydraten uit groente. Dank voor de plus keesvi ;-)