Waarom zijn bosbessen en frambozen duurder als andere fruitsoorten?

Hallo,

ik vroeg mij af waarom bosbessen en frambozen duurder zijn als andere fruitsoorten?

Is het omdat bosbessen en frambozen gezonder zijn en/of meer antioxidanten bevatten dan andere fruitsoorten of is het antwoord op mijn vraag iets anders?

Wie heeft raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Frambozen zijn ongelooflijk kwetsbaar, hierdoor is het plukken ook een voorzichtig en tijdrovend werkje. Daarom zijn ze ook duurder. De frambozen worden meestal direct in de bakjes voor de verkoop geplukt, omdat uitsorteren na een goede pluk eigenlijk niet hoeft. De Frambozen zijn door hun kwetsbare schil beperkt houdbaar. Het beste smaken ze tot zo’n twee dagen na de pluk, hierna gaat de kwaliteit snel achteruit.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bessenboerderij.com/index_bestanden/Page688.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Ze zijn oa moeilijker te kweken. En dan te bedenken dat je ze buiten gratis kunt plukken. + voor je vraag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oogsten is duur vanwege de kleine vruchten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn seizoensvruchten en pas als er veel van is in overvloed, wordt het goedkoper.

Is het buiten het seizoen, dan zijn deze producten duurder, omdat er weinig van is en dus niet in overvloed.

Daarnaast kan je ze in veel supermarkten gewoon in het vriesvak vinden, het hele jaar door dezelfde prijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frambozen en bosbessen zijn duurder dan andere fruitsoorten omdat ze direct kneuzen en schimmelen. Je kunt ze dus eigenlijk het beste direct van de struik geplukt opeten.
Er wordt dus een bepaalde methode (niet bekend hoe) gebruikt om ervoor te zorgen dat de vruchtjes heel en fris blijven, en niet na één dag bewaren al oneetbaar zijn geworden. Daar moet je zodoende voor betalen.
Amadea
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
Frambozen worden met de hand geplukt, omdat ze snel beschadigen.