is het gevaarlijk om een beschimmelde kroket te eten?

ik heb net een broodje kroket gekocht in de winkel. ik nam een aantal happen en vond het al een beetje apart smaken. toen ik het broodje van de kroket afhaalde zag ik dat deze beschimmeld was.
ik vraag me af of het gevaarlijk is voor mij, dat ik nu een halve beschimmelde kroket heb opgegeten.
het broodje en de kroket waren al koud en waarschijnlijk heb ik een oudere gepakt die ze vergeten zijn weg te halen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Broodschimmels zijn dacht ik niet bijzonder giftig en als dat wel zo was dan zou je nu al ziek zijn omdat gifstoffen snel werken. Aangezien het geen bacterien zijn is er niet veel risico op ziekte, voor schimmels bevat het maagdarmkanaal veel te weinig zuurstof, zodat ze zich niet verder vermeerderen in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb ook weleens beschimmeld brood op ik kwam er pas achter toen het broodje bijna op was maar ik heb er geen nadelige gevolgen van gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij kan je er geen ernstige gevolgen van krijgen. Maar mocht je ziek worden schakel dan wel meteen een dokter in. En misschien moet je wat voorzichtiger doen met voedsel eten nu, aangezien je maag al geteisterd wordt door een schimmel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel je precies met ´voorzichtig doen´ ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter bijhouden welke producten al ver over tijd zijn mischien? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar ben ik heel oplettend mee;)
had alleen niet verwacht dat zo´n broodje kroket uit de winkel beschimmeld zou zijn...